آفتاب

روسیه مخالف ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است

روسیه مخالف ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است

روسیه مخالفت خود را با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اعلام کرد و گفت، باید به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میخاییل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به آژانس خبری اینترفاکس گفت: ما مخالف ایجاد چنین منطقه‌ای برفراز سوریه هستیم. ضرورت دارد که به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذاریم. چنین اقدامی مغایر با منشور سازمان ملل و قوانین جهانی است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و دونالد تاسک، رییس اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بودند که طرح مناقشه برانگیز دولت آنکارا را در ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه و ایجاد یک منطقه امن در این کشور که عاری از داعش باشد،‌ به بحث گذاشته‌اند.

مقام‌های غربی نیز نسبت به این طرح ابراز تردید کرده و روزنامه فایننشال تایمز اخیرا نوشت که ورود روسیه در درگیری سوریه بر ایجاد چنین مناطقی در سوریه سایه می‌افکند.

روسیه حملات هوایی خود را در سوریه و علیه مواضع داعش درحالی آغاز کرده که می‌گوید این شبه نظامیان در سوریه را هدف قرار می‌دهد.

روز دوشنبه نیز ترکیه به عنوان عضوی از ناتو به ورود جنگنده‌های روس به حریم هوایی خود اعتراض کرد و گفت که این اقدام نقض حریم هوایی یک کشور دیگر است و روسیه چنین حقی ندارد.

دیمیتری پسکوف‌، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت، ‌مسکو به این مساله رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام

کد N981872

وبگردی