آفتاب

موسوی لارگانی خطاب به آخوندی: چرا روستاییانی که به احمدی نژاد رای داده اند را مجازات می کنید؟

موسوی لارگانی خطاب به آخوندی: چرا روستاییانی که به احمدی نژاد رای داده اند را مجازات می کنید؟

موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به عنوان موافق استیضاح وزیر با بیان اینکه این استیضاح با اهداف جناحی و سیاسی نیست گفت: بی عدالتی در تخصیص بودجه ها در پروژه های عمرانی و راه سازی به شدت در دوران آقای آخوندی مشاهده می شود.

به گزارش خبرآنلاین موسوی لارگانی خطاب به آخوندی وزیر راه و مسکن و شهرسازی گفت: چرا باید برخی حوزه های انتخابیه را نسبت به بقیه اولویت دهید؟ چرا باید به شهرستانی 20 میلیارد تومان اختصاص دهید و برای شهرستانی دیگر 100 میلیون تومان؟  چرا باید روستاییانی که به احمدی نژاد رای داده اند به این دلیل مجازات شوند و بودجه کمتری برای عمران آنها اختصاص داده شود؟

وی ادامه داد: علت قرار داد وزارتخانه شما با شرکت ابن سینا که از وابستگان شما هستند چیست؟ چرا خون برخی برای شما رنگین تر است؟ کاش جرات داشتید و به مردم می گفتید.

لارگانی گفت: آیا رکود بی سابقه در صنعت ساختمان و مسکن که در دوسال مدیریت شما ایجاد  شده قابل قبول است؟ شما چه برنامه ای برای حل این مشکل داشتید؟ یکی از برنامه های شما شفاف سازی و مبارزه با فساد بود. دو سال گذشت اما شما کاری نکردید. طبق برنامه قرار بود نسبت به مهندسی مجدد ساختار وزارت خانه اقدام کنید دو سال گذشت اما دریغ از یک خط گزارش و یا اقدام عملی در این رابطه . قرار بود برای وصول طلبکاران و بدهی های وزارتخانه برنامه دهید اما دو سال گذشته و شما هنوز کاری در این باره نکردید و اتفاقا به این دلیل هزاران فرصت شغلی در وزارتخانه شما از دست رفته است.

وی اضافه کرد: وزراتخانه شما محل جولان افراد تندرو سیاسی شده است. افرادی که منافع خود را به منافع ملی ترجیح می دهند. و هیچ اهمیتی به اقشار کم درآمد و مشکلات آنها نمی دهند. ایا شما می دانید یک مستاجر چه سختی هایی متحمل می شود یا یک روستایی چگونه در خیابان های خاکی روزگار می گذراند؟

لارگانی افزود: مجلس برای آسفالت راه های روستایی دومیلیارد اختصاص داد. اما این بند بودجه به کجا رسیده؟ چرا روستاها به حاطر بی توجهی شما خالی از سکنه شده است؟ مگر همین روستاییان نیستند که اقتصاد کشور را به رونق دراورده اند؟ ما با رای انها وزیر و وکیل می شویم و چقدر زود انها را فراموش می کنیم. چرا باید یک روستایی چند سال در نوبت دریافت 12 میلیون وام مسکن روستایی بماند؟. آیا واقعا با 12 میلیون می شود یک مسکن مناسب ساخت؟چرا در دو سال مدیریت شما میزان تسهیلات روستایی از 400 هزار واحد در سال 92 به بیست هزار واحد تقلیل پیدا کرده و تازه معلوم نیست چند درصد ان عملیاتی شده است. عملکرد دولت در این زمنیه 75 درصد کاهش داشته است . همچنین عدم افزایش وام روستایی به 15 میلیون هم از بی توجهی های دیگر شما بوده است.

وی اضافه کرد: راستی آقای آخوندی یک و نیم میلیاردی که هزینه مسافرخانه پشت وزارتخانه شما شده است از کجا تامین کردید؟ چند مسکن روستایی امکان ساخخت با این مبلغ داشت؟ شما چندین بار درها و پنجره های آن را عوض کردید و اخر هم بلااستفاده آن را رها کرده اید. 

لارگانی با بیان اینکه شما فقط به انتقاد از طرح های گذشتگان می پردازید اما جایگزینی هم ارائه نمی کنید اظهار داشت: شما فقط از مسکن اجتماعی حرف زدید. با این لفاظی ها مسکن مهر را که با پول مردم ساخته شده را ناتمام گداشتید. در این دو سال چه برنامه ای را پیاده کردید.

وی گفت: راه های روستایی هنوز وضعیت نامناسبی دارند. مردم باید تاوان سیاسی کار یها و تنگ نظری های شما و مدیرانتان را بدهند. متاسفانه اغلب مسیرهای ارتباطی در روستاها خاکی و یا بدون اسفالت است. تعداد زیادی از مردم کشته می شوند. در یکی از مسیرهای روستایی از اول سال یازده نفر کشته شده اند. شما گفتید در دوسال گذشته اسفالت معابر روستایی رشد بیست درصدی داشته است. بفرمایید در کجا این رشد اتفاق افتاده است؟ایا فقط در برگه های شما اسفالت اتفاق افتاده یا واقعی بوده است؟

29214

 

کد N981870

وبگردی