آفتاب

وزارت خارجه روسیه حمله به بیمارستان قندوز را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه حمله به بیمارستان قندوز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه حمله هوایی نیروهای آمریکایی به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت: بمباران بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز در شمال افغانستان در ماه اکتبر یک اقدام فاحش در نقض قوانین بین‌المللی بود.

وی افزود: نمایندگان سازمان پزشکان بدون مرز این حمله هوایی را نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواندند و مخالفت با این نتیجه آنها کار سختی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد: آنچه که به طور ویژه نگران کننده است این است که این حمله در حالی انجام شد که ائتلاف بین‌المللی در افغانستان آدرس دقیق بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز را در اختیار داشت تا از حملات احتمالی به آن اجتناب شود.

وی ادامه داد: باید تصریح کرد که این نخستین بار نیست که غیرنظامیان در افغانستان به سبب استفاده کورکورانه از تسلیحات از سوی نیروهای آمریکایی کشته می‌شوند.

زاخارووا گفت: ما قاطعانه این حمله هوایی به یک هدف غیرنظامی را محکوم کرده و خواهان تحقیقات فوری و عینی درباره اتفاقات رخ داده بوده و خواهان مجازات مسئولان این تراژدی هستیم.

وی تاکید کرد: ما مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان اعلام کرده و خواهان معالجه سریع زخمی‌ها هستیم.

انتهای پیام

کد N981566

وبگردی