آفتاب

رهبر سابق هنگ‌کنگ به فساد متهم شد

رهبر سابق هنگ‌کنگ به فساد متهم شد

دونالد تسانگ، رهبر سابق هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) به ارتکاب دو مورد سوءرفتار متهم شده است. این تازه‌ترین رسوایی است که چهره‌های سابق سرشناس و مقام‌های سیاسی پیشین این قطب مالی آسیا را هدف گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسانگ 70 ساله در سال 2012 بازنشسته شد که پس از خدمت در پست‌هایی از جمله مقام ارشد در دولت‌شهر سابق مستعمره بریتانیا و وزیر دارایی سابق بود.

کمیسیون مستقل مبارزه با فساد اعلام کرد، این اتهامات به اجاره یک پنت‌هاوس در شهر شنژن (Shenzhen) واقع در جنوب چین مربوط می‌شود که یک معمار طراحی آن را با پول دولت بر عهده گرفت. از دیگر اتهامات وی انجام سفرهای هنگفت خارجی و سفر با جت‌ها و قایق‌های شخصی است.

وی در جلسه دادگاه حاضر شد و پس از قرائت هر کدام از اتهام‌ها می‌گفت که متوجه شده است. اگر وی محکوم شود، با حداکثر هفت سال حبس برای هر کدام از اتهاماتش روبرو می‌شود. با این وجود، تسانگ با اطمینان گفته است که تبرئه می‌شود.

رهبر سابق هنگ‌کنگ در زمان خروج از دادگاه گفت: در سه سال و نیم گذشته من کاملا با تحقیقات کمیسیون مستقل مبارزه با فساد همکاری‌ کرده‌ام. وجدان من آسوده است و اطمینان دارم که تبرئه می‌شوم.

انتهای پیام

کد N981391

وبگردی