آفتاب

هشدار فابیوس درخصوص تبدیل شدن جنگ سوریه به جنگ جهانی

هشدار فابیوس درخصوص تبدیل شدن جنگ سوریه به جنگ جهانی

وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داد که خطر تبدیل شدن جنگ داخلی سوریه به یک رویارویی جهانی وجود دارد.

وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داد که خطر تبدیل شدن جنگ داخلی سوریه به یک رویارویی جهانی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای هشدار داد که این خطر وجود دارد جنگ در سوریه تبدیل به یک جنگ کاملاً مذهبی شود.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است جنگ در سوریه منجر به یک رویارویی نظامی جهانی شود، گفت: چنین خطری وجود دارد.

فابیوس تاکید کرد: وقتی شما می‌بینید که این جنگ که یک جنگ داخلی بود تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای با دخالت قدرت‌های بین‌المللی می‌شود خطرهای شدیدی وجود دارد اما وحشتناک‌ترین خطر این است که جنگ داخلی سوریه تبدیل به یک جنگ کاملاً مذهبی شود که از یک طرف سنی‌ها و هم‌پیمانانشان باشند و از طرف دیگر شیعیان و هم‌پیمانانشان. این یک تشدید درگیری است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. ما به عنوان کشور فرانسه در پی صلح و امنیت هستیم.

فابیوس در مصاحبه با شبکه یک رادیوی اروپا گفت: بشار اسد رئیس‌جمهور روسیه نمی‌تواند رهبر این کشور باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: هدف فرآیند سیاسی در سوریه حفظ بشار اسد در قدرت نیست بلکه برکناری او از قدرت است.

وزیر خارجه فرانسه گفت: حملات هوایی در سوریه باید شبه‌نظامیان داعش را قرار دهد اما دیگر گروه‌هایی که به عنوان تروریست در نظر گرفته می‌شوند را نیز هدف قرار دهند.

به گفته فابیوس، در بیانیه‌ای که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه منتشر کرده و گفت حملات هوایی روسیه باید تنها و تنها داعش را هدف قرار دهند، منظور این نبوده که دیگر گروه‌ها مثل جبهه النصره را لحاظ نکند.

وی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: البته این یک فرمول دقیق است که شامل داعش و گروه‌هایی که به عنوان تروریست در نظر گرفته می‌شوند، می‌شود.

انتهای پیام

کد N981260

وبگردی