آفتاب

حملات هوایی روسیه به مواضع مخالفان سوری در حمص، حلب، لاذقیه و ادلب

حملات هوایی روسیه به مواضع مخالفان سوری در حمص، حلب، لاذقیه و ادلب

ایسنا نوشت:

جنگنده‌های ارتش روسیه در ادامه حملات هوایی خود در سوریه پایگاه های مخالفان مسلح در استان‌های مختلف این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جنگنده‌های روسی در ادامه حملات خود در سوریه پایگاه‌های مخالفان مسلح از جمله داعش در استان‌های حمص، حلب، لاذقیه و ادلب را هدف قرار دادند.

به گفته منابع سوری، مخالفان مسلح از آغاز حملات مقرهای خود را تغییر داده‌اند و به اماکن نامشخصی رفته‌اند تا در معرض حملات قرار نگیرند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که به مخالفان سوری نزدیک‌تر است مدعی شده که از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه، دست کم 39 غیر نظامی کشته شده‌اند.

روسیه می‌گوید از آنجا که ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا کار به جایی نبرده و مانع پیشروی تروریست‌ها نشده، مسکو خود دست به کار شده است. تفاوتی که میان ائتلاف آمریکا و ائتلاف روسیه وجود دارد این است که دمشق با ائتلاف روسیه موافق است و از آن حمایت می‌کند. روسیه از روز چهارشنبه گذشته حملات خود را در سوریه آغاز کرده و می‌گوید در این حملات ده‌ها داعشی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر گروه‌های مخالف سوری از جمله جبهه النصره و احرار الشام و "گردان‌های حمص" از تشکیل اتاق عملیات مشترک در حومه شمالی حمص برای تعامل با شرایط جدید خبر دادند.

در بیانیه این گروه‌های مخالف از ساکنان حمص و حومه آن خواسته شده تا به همکاری با اتاق عملیات جدید بپردازند.

52261

کد N981201

وبگردی