آفتاب
نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

نیک‌نژاد: بدخواهان، محرم و عاشورا را هدف گرفته‌اند

نیک‌نژاد: بدخواهان، محرم و عاشورا را هدف گرفته‌اند

اولین هم اندیشی مسئولین و اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در این نشست با اشاره به حادثه منا گفت: این حادثه آنقدر سنگین و جانکاه بود که با گذشت بیش از 10 روز، به این راحتی از دل و جان ما خارج نمی‌شود. در امن‌ترین مکان کره زمین که خداوند آن را برای تمامی موجوداتش امن قرار داده این مصیبت باعث شد تا احساس ناامنی ایجاد شود. حوادثی که در کنار خانه خدا اتفاق افتاد و حاکمان آن منطقه کمترین اقدامی که عذرخواهی باشد را انجام ندادند.

نیک‌نژاد با بیان این‌که «فاجعه منا به احتمال زیاد به قصد ضربه زدن به امت اسلامی و حقیقت اسلام ناب محمدی بوده است» افزود: در منا ازدحام جمعیت امری بدیهی است و هر کس بخواهد اولین گام را در جهت نظم و ساماندهی انجام دهد باید از آنجا شروع کند.

وی تاکید کرد: نباید این موضوع را به همین زودی فراموش کنیم. ائمه جماعات و هیئات مذهبی باید مردم را بیدار کنند. این مصیبت به آل سعود و وهابیت برمی‌گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در ادامه با اشاره به برگزاری این هم‌اندیشی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت:‌ ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی بر اساس نیازی که در کشور احساس می‌شد و مشکلاتی که در حوزه مجالس دینی وجود داشت کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان این‌که «در آستانه ماه محرم قرار داریم» افزود: امروز به خصوص در مراسمات محرم بدخواهان این قله را هدف گرفته‌اند و سعی در ضربه زدن به حقیقت عاشورا دارند. وارد کردن ضربه به حقیقت عاشورا امروزه فیزیکی و به صورت حمله مستقیم نیست. از گذشته نیز اقداماتی در راستای ضربه زدن به عاشورا صورت گرفته و امروزه از روش‌های دیگری وارد می‌شوند. روش‌هایی چون وارد کردن تحریف و آسیب‌های خاص به مجالس دینی.

نیک‌نژاد با اشاره به این‌که «سال‌ها پیش این احساس نیاز شد که باید مرکزی برای ممانعت ورود آسیب‌ها و تحریف‌های مجالس دینی باشد» خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تصویب مصوبه‌ای برای تشکیل این ستاد کرد و تا به حال بیش از 1800 جلسه استانی و شهرستانی تشکیل شده است.

وی با بیان نمونه‌هایی از آسیب‌ها در مجالس عزاداری محرم در تهران به نصب تمثال‌هایی از ائمه در تکیه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: نصب تمثال‌ها منشاء شرعی نداشت و آن‌ها را به ائمه اطهار منسوب کرده بودند. اکثر این تصاویر حاوی مطالبی بود که باعث وهن مذهب می‌شد. اما همه دست به دست هم دادند و امروزه شاهد یک مورد از اینها نیستیم. ما هیچ کس را مجبور نکردیم و به کسی هم تحکم نشد، به دوستان انتظامی گفتیم که با برخوردهای ارشادی در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره به قمه زنی نیز گفت: یک روز فکر می‌کردند که قمه زنی فضیلت دارد و به جوان‌ها القا می‌کردند که اگر می‌خواهید عزاداری مقبول شود باید خون دهید. بعد از آن مقام معظم رهبری فتوا به حرام بودن آن دادند. امروزه به صورت مشهود موارد محدودی از قمه زنی اعلام شده است.

نیک‌نژاد گفت: ما در این ستاد فقط به مجالس محرم نپرداختیم و حتی برای مجالس نیمه شعبان هم اقداماتی کردیم. نیروهای اطلاعات به ما خبر دادند که نیمه شعبان دارد رو به سمت دیگری می‌رود که با مشارکت این ستاد مسائل حل شد.

وی تاکید کرد: امروزه ارزیابی از این ستاد حاکی از موفقیت آن در سراسر کشور به خصوص تهران بوده است. در قالب جلسات همه اعضا شرکت می‌کنند و مصوبات جلسات اعلام می‌شود.

نیک‌نژاد در پایان گفت: من استدعا می‌کنم که همه اعضا پای کار باشند چرا که این گونه کارها نمایشی نیست و ان‌شاءالله باید کارهای عملیاتی انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N981176

وبگردی