آفتاب

هروی: مخالفان برجام دچار"وسواس سیاسی" شده اند/ اقلیت مجلس نباید مانع خواست اکثریت شود

هروی: مخالفان برجام دچار"وسواس سیاسی" شده اند/ اقلیت مجلس نباید مانع خواست اکثریت شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت می گوید که اگر این فراکسیون در انتخاب اعضای کمیسیون برجام منسجم عمل می کرد، امروز اقلیت مجلس نمی توانست مانع خواست اکثریت شود.

جواد هروی در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره گزارش کمیسیون برجام با توجه به هشداری که هفته گذشته در نطق میان دستور خود درباره سیاسی شدن احتمالی این گزارش داده بودید، چیست؟ خاطرنشان کرد:مسئله برجام مسئله ساده ای نیست و پیچیدگی های خاص خودش را دارد و تدارک بیانیه ای که نوشته شد و نتایج مذاکرات در طول ماههای به این جا رسید.

وی افزود:نمی توانیم بگوییم یک شبه می توان متن برجام را اصلاح کرد یا اینکه از آن طرف بگوییم توافق هسته ای نقاط قوت ندارد اما کلیات قضیه این است که ایران در ضرب آهنگ مذاکرات جهانی که لحظه به لحظه پردازش می شود، قرار نیست نقش منفی ایفا کند بلکه قرار بر این است که ما  نقش مثبت داشته باشیم.

هروی تصریح کرد:برخی دوستان با نگرانی بیش از حد وارد قضیه شدند که برخلاف منویات رهبرانقلاب است چراکه ایشان فرمودند برجام منجر به این نشود که دچار اختلافات داخلی شوید و به همین دلیل امیدواریم که این موضوع، منجر به ایجاد اختلاف ما بین طیف های سیاسی داخل مجلس و کشور نشود.

 نماینده مردم قائنات با اشاره به رای گیری برای تصویب طرح دو فوریتی پیرامون برجام خاطرنشان کرد: مواضع برخی دوستان همچون آقایان بروجردی و توکلی در مجلس به حق بود اما دیدگاه بعضی از دوستان دیدگاههای غیر کارشناسی و صرفا سیاسی بود و به همین دلیل آنچه که آقای لاریجانی عنوان کرد دیدگاه میانه مثبتی بود که با توجه به جمیع جهات مطرح شد اما متاسفانه ملاک قرار نگرفت چراکه برخی دوستان به دلیل حساسیت بیش از حد و یا " وسواس سیاسی" مانع از این شدند که ما بتوانیم رای دو فوریتی را به دست آوریم.

هروی در پاسخ به این سئوال که به نظر عده ای حضور جلیلی در کمیسیون برجام، باعث شده است که متن گزارش نهایی کمیسیون شبیه به مواضع وی تنظیم شود، گفت:متن گزارشی که به مجلس داده شد به عنوان نتیجه و کارنامه کمیسیون، مقبول کلیت مجلس نبود و دارای نگاههای مثبت، بینابین و حتی غیرمنصفانه بود و به همین دلیل برخی دوستان از اینکه نظرات آن ها در کمیسیون مدنظر قرار نگرفته بودآزرده خاطر شده بودند؛ البته انتظاری غیر از این هم نبود، چون زمانی که اتفاقی به این مهمی ابعاد سیاسی این پیدا می کند، مطمئنا باید انتظار داشت که چنین اتفاقاتی نیز رخ دهد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در خصوص اینکه گفته می شود با توجه به غفلتی که در روز تشکیل کمیسیون شد ، می شد خروجی آن را نیز پیش بینی کرد؟ گفت: البته به نکته ظریفی اشاره کردید، من هم معتقدم که ما اگر از ابتدا دقت بیشتری می کردیم، نیاز نبود که طی روزهای گذشته  تلاش های بسیاری را برای جمع اوری امضاء طرح دو فوریتی انجام دهیم. اما متاسفانه برخی دوستان گوی سبقت را در این قضیه از ما ربودند، و من معتقدم که فراکسیون رهروان منسجم عمل نکرد و در انتخابات هیئت رئیسه نیز این کار را نکرد چرا که اگر منسجم عمل می کرد نمی گذاشت که اقلیت مانع از خواست و اراده  اکثریت مجلس باشد.

29220

کد N981134

وبگردی