آفتاب
در میان هشدار اپوزیسیون؛

تدابیر امنیتی بنگلادش در پی عملیات اخیر داعش

تدابیر امنیتی بنگلادش در پی عملیات اخیر داعش

یک رهبر ارشد اپوزیسیون بنگلادش امروز (دوشنبه) گفت، کشته شدن دو تبعه خارجی در این کشور نشانه‌ای از اضمحلال قانون و مقررات است و اگر بن‌بست میان دو حزب سیاسی اصلی حل نشود، شرایط وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب اپوزیسیون ناسیونالیست بنگلادش از زمانی که لیگ عوامی شیخه حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش برای دومین بار پیامی در ژانویه 2014 روی کار آمد، دست به برگزاری اعتراضات خشونت‌آمیز زده است. ملی گرایان بنگلادش آن انتخابات را تحریم کردند؛ انتخاباتی که از دید ناظران بین‌المللی نیز آلوده به تقلب بود.

همزمان گروه‌های افراطی حملات شدیدی را در این کشور فقیر جنوب آسیا به راه انداختند. در هفته گذشته گروه تروریستی داعش مسوولیت شلیک به یک مرد ایتالیایی و یک مرد ژاپنی را بر عهده گرفت و تهدید کرد که شمار این حملات افزایش یابد.

عبدالمعین خان، از رهبران ارشد حزب ناسیونالیست بنگلادش گفت: چنین اتفاقاتی ادامه خواهد داشت مگر اینکه سازش سیاسی میان دو حزب اصلی بنگلادش صورت بگیرد.

به گفته وی، جامعه جهانی از جمله سازمان ملل متحد تلاش دارد تا برای صلح میان طرفین میانجیگری کند اما چندین ماه تلاش پشت پرده بدون نتیجه بوده است و لیگ عوامی مشارکت در مذاکرات را نمی‌پذیرد.

مقام‌های ژاپنی روز یکشنبه اعلام کردند که درباره تیراندازی مرگبار به یک شهروند ژاپنی در بنگلادش به ظن حمله تروریستی تحقیقات انجام می‌دهند. گروه تروریستی داعش مسوولیت آن حمله را بر عهده گرفته است.

در این راستا شبکه المنار لبنان اعلام کرد که بنگلادش تدابیر امنیتی شدیدی را برای دیپلمات‌ها و اتباع خارجی‌اش اتخاذ کرده است.

این تدابیر امنیتی در پی کشته شدن دو تبعه خارجی در طول یک هفته اتخاذ شده است چرا که داعش تهدید کرده است که حملات بیشتری را در این کشور انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N981107

وبگردی