آفتاب

قلیچ‌دار اوغلو: ترکیه به کشوری تحت نفوذ حزب عدالت و توسعه تبدل شده است

قلیچ‌دار اوغلو: ترکیه به کشوری تحت نفوذ حزب عدالت و توسعه تبدل شده است

رهبر حزب مردم جمهوری خواه گفت، ترکیه از تمام جهات به کشوری تحت نفوذ حزب عدالت و توسعه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "کمال قلیچ داراوغلو"، رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه در مصاحبه ای با روزنامه حریت و در حاشیه نخستین راهپیمایی برای انتخابات نوامبر 2015 در جنوب ترکیه گفت: حزب عدالت و توسعه خودش به یک کشور تبدل شده است و حالا ما میان یک کشور ظالم و مدافعان حقوق دموکراسی در تقابل هستیم. این حزب در ترکیه تمام ارگان ها و ابزار را از رئیس جمهوری تا مقام های دولتی در اختیار دارد.

رهبر حزب مردم جمهوری خواه ادامه داد: کارمندان دولت و استانداران به وضوح اعلام کرده اند که از اعضای حزب عدالت و توسعه هستند. مدافع دموکراسی و آزادی بودن، اجرای قانون، برابری جنسیتی، پایان دادن به فقر و ایجاد اصلاحات سخت است. ترکیه چالش نرمال دموکراسی را تجربه نمی کند و پیش از انتخابات اول نوامبر رای دهندگان باید این مساله را در ذهن داشته باشند.

وی با اشاره به تمایل مردم ترکیه در احقاق کامل دموکراسی و پایان دادن به دولتی سرکوبگر گفت: همگی ما می خواهیم تا در ترکیه ای زیبا در صبح دوم نوامبر (پس از انتخابات) بیدار شویم. ما حالا باید بیدار شویم. مساله کردهای ترکیه مشکل اصلی کشور است. این سیاستمداران هستند که باید آن را حل و فصل کنند.

کمال قلیچ داراوغلو ادامه داد: ما در این باره پیشنهادها و لوایحی داریم. حزب عدالت و توسعه خود پس از انتخابات هفتم ژوئن 2015، منبع بی‌ثباتی است. افزایش نرخ سود بانکی به همراه پایان یافتن آرامش اجتماعی خود نشان می دهد که حزب مذکور عامل اصلی بی ثباتی در کشور است.

انتهای پیام

کد N981017

وبگردی