آفتاب

هشت کشته در حملات انتحاری بوکوحرام در نیجر

هشت کشته در حملات انتحاری بوکوحرام در نیجر

منابع امنیتی اعلام کردند،امروز(یکشنبه) در چند حمله انتحاری شبه نظامیان گروه بوکوحرام در خاک کشور نیجر دست کم هشت تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع امنیتی اعلام کردند که کشته‌های این حمات انتحاری شامل سه غیرنظامی و یک سرباز بوده و در عین حال چهار عامل حمله نیز در این حملات که در منطقه "دیفا" در جنوب شرق نیجر رخ داد، کشته شدند.

این در حالی است که کشور نیجر به همراه کشورهای کامرون و چاد به علت مشارکت در مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام هدف خشونت‌های این گروه تروریستی قرار گرفته‌اند.

مقام‌های نیجر در سال جاری میلادی دست کم 1100 فرد مرتبط با بوکوحرام را دستگیر کرده‌اند. این مقام‌ها همچنین منطقه دیفا را تحت وضعیت اضطراری قرار دادند. منطقه دیفا واقع در مرز نیجر با نیجریه از ماه فوریه تاکنون هدف دست کم 57 حمله قرار گرفته است.

یک نیروی 8700 نفری متشکل از سربازان نیجر، نیجریه، بنین، کامرون و چاد قرار است در پایان ماه جاری میلادی دور جدید عملیات‌ها علیه شبه‌نظامیان بوکوحرام را آغاز کند. این نیرو قرار است از پشتیبانی آمریکا از جمله آموزش بهره مند شود.

انتهای پیام

کد N980546

وبگردی