آفتاب

دولت کردستان عراق عملیاتهای متحد آمریکا و روسیه علیه داعش را خواستار است

دولت کردستان عراق عملیاتهای متحد آمریکا و روسیه علیه داعش را خواستار است

وزیر خارجه منطقه خودمختار کردستان عراق اظهار کرد، کردها خواهان اتحاد عملیات‌های نظامی آمریکا و روسیه علیه گروه تروریستی داعش بوده و این مساله را بهترین راه شکست این سازمان تروریستی و ایجاد ثبات در عراق و سوریه می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دولت خودمختار کردستان عراق در جنگ با داعش در شمال عراق به آمریکا نزدیک است و نیروی نظامی آن مشهور به پیشمرگ‌ها در کنار نیروهای عراقی برای آزاد کردن موصل دومین شهر بزرگ عراق از کنترل داعش می‌جنگد.

با این حال فلاح مصطفی بکر، وزیر خارجه دولت منطقه کردستان می گوید، اربیل نگرانی فزاینده ای دارد که عملیاتهای نظامی دو کشور رقیب یعنی روسیه و آمریکا در داخل سوریه تلاش‌های بین المللی برای شکست دادن داعش را به خطر بیندازند.

وی تاکید کرد، وضعیت فعلی می تواند هر چه بیشتر به تنشها میان اهل تسنن و شیعیان در منطقه دامن زده و از فشارها بر داعش بکاهد.

بکر که اخیرا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور پیدا کرده گفت: یک جبهه وجود دارد که می خواهد حکومت بشار اسد کنار برود و یک جبهه نیز هست که می خواهد او در قدرت باقی بماند...وضعیت فعلی موجب سرسختی بیشتر هر دو جبهه می شود و ما هستیم که تاوان آن را می پردازیم.

وی افزود: اگر مداخله روسیه در سوریه بخشی از یک راهبرد هماهنگ شده با آمریکا باشد این یک تحول مثبت خواهد بود.

کردهای عراق بین این دو اردوگاه مخالف یکدیگر قرار گرفته در حالی که پیشمرگهای کرد تلاش دارند تا داعش را از مرزهای منطقه کردستان به عقب ببرند.

دولت عراق اخیرا اعلام کرد از کمپین روسیه در سوریه حمایت کرده و به تبادل اطلاعات با کرملین درباره داعش خواهد پرداخت. بکر تاکید کرد، دولت منطقه ای کردستان در موضعی نیست که در این جنگ از کسی جانبداری کند. اما وی گفت، معتقد است کاخ سفید و کرملین می توانند رویکرد مشترکی برای شکست دادن داعش پیدا کنند.

وی گفت: این امکان وجود دارد که آمریکا و روسیه مذاکره کرده و راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N980329

وبگردی