آفتاب

اعلام حمایت سازمان همکاری‌های اسلامی از حل مساله کشمیر

اعلام حمایت سازمان همکاری‌های اسلامی از حل مساله کشمیر

وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار حل مساله کشمیر میان هند و پاکستان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، در نشست سالانه هماهنگی وزرای خارجه 57 عضو این سازمان گزارش‌های مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از این گزارش‌ها مساله جامو و کشمیر بود که این سازمان بار دیگر حق تعیین سرنوشت توسط خود مردم کشمیر را با توجه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار داد.

این نشست به مدیریت وزیر خارجه کویت برگزار شد. یکی از ویژگی‌های بارز امسال برگزاری نشست اضطراری درباره مساله قدس بود که در آن قطعنامه‌ای برای محکومیت تعرض اسراییلی‌ها به مسجد الاقصی اتخاذ شد و هم چنین از شورای امنیت درخواست شد که در این باره اقدامات لازم برای توقف این تعرض‌ها انجام دهد.

در همین راستا سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که سازمان همکاری های اسلامی یک صحنه مشترک برای بررسی قانونی مشکلات و چالش‌های پیش روی امت مسلمان است. در همین راستا می‌توان به مناقشات موجود در فلسطین، جامو و کشمیر، مساله اسلام هراسی، حقوق اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیر مسلمان و... اشاره کرد.

وی با اشاره به مساله کشمیر اعلام کرد: این مساله از چالشهای قدیمی دنیای اسلام است که هنوز حل نشده باقی مانده است.

عزیز در ادامه با اشاره به "نقض اصول حقوق بشر و افزایش نقض آتش‌بس توسط نیروهای هندی" گفت: جامعه بین‌المللی باید از دولت هند بخواهد که سرکوبگری‌های خود را علیه مردم کشمیر به پایان برساند و پشت میز مذاکره برای دستیابی به یک توافق صلح آمیز برای حل همه مسایل باقی مانده از جمله مساله کشمیر و جامو بنشیند.

وی ادامه داد: طرف هندی به جای پاسخ به حسن نیت پاکستان، در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند و به علاوه از عملیات تروریستی در پاکستان حمایت می‌کند.

مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهاراتش تعرضات اخیر نیروهای اسراییلی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N980246

وبگردی