آفتاب

حمایت از مشاغل زودبازده رویکرد دولت یازدهم

حمایت از مشاغل زودبازده رویکرد دولت یازدهم

استاندار قزوین در شورای مدیران استانداری گفت: رویکرد دولت یازدهم حمایت و توسعه‌ی مشاغل زودبازده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، «مرتضی روزبه» در جلسه‌ی شورای هفتگی مدیران ستادی استانداری اظهار کرد: از سال 76 بحث بنگاه‎‌های کوچک و مشاغل زودبازده در کشور شد و از آن زمان تجربیاتی بدست آمده این تجربیات باید بررسی و ارزیابی شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از یک نظر توسعه و حمایت از مشاغل زودبازده است که باید با جامع‌نگری و محاسبه سود و زیان در این عرصه‌ها ورود پیدا کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: سود تسهیلات بانکی در فعالیت‌های مرتبط به حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی نزدیک به 20 درصد است پس سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مرتبط به اقتصاد مقاومتی باید به گونه‌ای باشد که بازدهی و بهره‌وری مناسبی داشته باشد.

وی با بیان این‌که رویکرد دولت حمایت و توسعه‌ی مشاغل زودبازده است، خاطرنشان کرد: باید رقابت‌پذیری در حوزه اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود و آموزش و استفاده از دانش فنی در این موضوع مقوله بسیار مهمی است.

روزبه خاطرنشان کرد: در قالب اقتصاد مقاومتی و تشکیل تیم‌های کارشناسی و توانمند فنی و اقتصادی می‌توان برخی از واحدهای تولیدی متروکه و تعطیل شده را با اختصاص دادن تسهیلات و تدابیر مدیریتی از بحران خارج و به چرخه تولید و اقتصاد بازگرداند.

انتهای پیام

کد N980242

وبگردی