آفتاب
در مصاحبه با "الشرق الاوسط"؛

وکیل آمریکایی: گوآنتانامو لکه ننگی بر پیشانی تاریخ آمریکاست

وکیل آمریکایی: گوآنتانامو لکه ننگی بر پیشانی تاریخ آمریکاست

یکی از وکلای آمریکایی که در آزادی 75 تن از زندانیان گوآنتانامو موفق بوده، با "هولناک" توصیف کردن این زندان ابراز امیدواری کرد که گوآنتانامو پیش از رفتن اوباما از قدرت بسته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کلو استافورد اسمیت، وکیل آمریکایی که در آزادی 75 زندانی گوآنتانامو موفق بوده است، در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: زندان گوآنتانامو لکه ننگی بر پیشانی تاریخ آمریکاست. قوانین در این پادگان زیر پا گذاشته می‌شود و ما به دستگاه‌های رسانه‌ای برای بستن این پادگان هولناک امید بسته‌ایم. من به این مساله ایمان دارم که زندان گوآنتانامو پیش از رفتن باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید بسته خواهد شد.

وی گفت: کنگره برخی جایگزین‌های مهم را بررسی می‌کند. از جمله انتقال زندانیان به زندان "کلورادو " یا یک پایگاه در داخل آمریکا. بی‌تردید این زندان زمانی بسته خواهد شد اما مساله حائز اهمیت این است که آیا پیش از رفتن اوباما از قدرت بسته خواهد شد و زندانیان تا کی باید این همه رنج و مشکلات را تحمل کنند. من تقریباً به این مساله خوش‌بین هستم که پیش از رفتن اوباما این زندان بسته شود و بیشتر زندانیان به وطن خود بازگردند.

این وکیل آمریکایی تصریح کرد: ما هشت زندانی داریم که برای کمک به آنها تلاش می‌کنیم. همچنین موفق شدیم 75 زندانی را آزاد کنیم.

وی گفت که «شاکر عامر» موکلش و آخرین زندانی انگلیسی به زودی و پس از آزادی‌اش به وطن خود بازمی‌گردد.

وکیل آمریکایی مذکور از نقض شدید حقوق بشر در زندان "دلتا" که صدها تن از اعضای القاعده و طالبان در آنجا بازداشت هستند، خبر داد و گفت: آمریکا همچنان تلاش می‌کند تا زندان گوآنتانامو را نگه دارد و افکار عمومی آمریکا را فریب داده و برای کسب حمایت از جنگ خود علیه تروریسم بگوید که در مسیر درستی قرار دارد.

وی گفت: تنها صرف شنیدن نام زندان گوآنتانامو لرزه بر اندام افراد می‌اندازد. زندانی که حدود 13 سال از تاسیس آن می‌گذرد یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌ها است.

استافورد اسمیت همچنین به گفت‌وگو درباره شکنجه زندانیان در گوآنتانامو پرداخت و تاکید کرد که همچنان به دفاع از موکلان خود در این زندان می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N980224

وبگردی