آفتاب

سلوک اجتماعی و اقتصادی مقتدر عامل پیروزی در دفاع مقدس نوین است

سلوک اجتماعی و اقتصادی مقتدر عامل پیروزی در دفاع مقدس نوین است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما امروز با دوره‌ای از دفاع مقدس نوین رو به رو هستیم که ظاهری نرم دارد. یکی از راه‌های مبارزه با آن سلوک اجتماعی و انسانی خانواده است که حضور زنان در این عرصه نقش ویژه و مؤثری را ایفا می‌کند.

نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و امیر سرتیپ نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان واقع در خیابان طالقانی آغاز شد.

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این نشست بااشاره به فاجعه منا گفت: امیدواریم فرمایشات مقام معظم رهبری مرهمی بر دل‌های داغ‌دیده مردم و خانواده جانباختگان این فاجعه باشد.

وی ادامه داد: ما با یک جنگ نیابتی با صهیونیست‌ها مواجه هستیم برخی نام این گروه را داعش، برخی تکفیری و... می‌گذارند حتی آنان که نام اسلام را یدک می‌کشند به دنبال نابودی اصول و ارزش‌های اسلامی هستند و در یمن، بحرین و... مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند، این‌ها جنگ سازمان یافته مقابله اسلام با صهیونیست‌ها را می‌خواهند به یک جنگ قومیتی مذهبی تبدیل کنند.

مخبر دزفولی تصریح کرد: نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل و در سطح جنگ‌های جهانی قابل توجه و مهم است. این نقش هم در ابعاد دیپلماتیک و هم در ابعادی که نشان از انقلاب اسلامی دارد روشن است. ما انقلاب اسلامی را مدیون امام راحل و خون شهدا می‌دانیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما ملت با شکوه و با عظمتی هستیم هیچکس نباید به خودش اجازه دهد به باور قلبی این ملت آسیبی وارد کند برای همین است که یک کلمه رهبری معادلات جهانی را به هم زد این اقتدار را همه باید نشان بدهند. همه آن‌هایی که در این کشور مسئولیتی دارند باید به وظایف خود به طور کامل عمل کنند.

وی اظهار داشت: کشور ما همانطور که در بعد نظامی و تجهیزاتی در جایگاه ویژه‌ای در جهان قرار گرفته است در بُعد علمی نیز ما در 10 پانزده سال گذشته حرکتی انفجاری داشته‌ایم در ابتدا ما را در مباحث علمی اصلا به حساب نمی‌آوردند اما امروز یک و نیم درصد تولید علم دنیا را جمهوری اسلامی دارد مگر می‌شود این موارد را نادیده گرفت؟

مخبر دزفولی در ادامه سخنانش عنوان کرد: نیروی انسانی و جمعیت جوان در این میان کار بسیاری را پیش می‌برد امام نیز با جوانان جنگ و انقلاب را جلو بردند مقام معظم رهبری نیز با جوانان و نیروهای ارزشی پر انرژی جریان شبیخون فرهنگی و بسیار جریان‌های دیگری که می‌خواست بر جمهوری اسلامی تحمیل شود را کنترل کردند. ما هم توانسته‌ایم با فکر و اندیشه خود و جوانان‌ آثار انقلاب اسلامی را بر آن‌ها تحمیل کنیم. حتی در کشورهایی که بویی از اسلام را نشنیده بودند این تاثیرها دیده شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنانش گفت: ما باید با جمعیت پر تلاش، فناوری و اقتصادی مقتدر، هوشیاری خود را حفظ کنیم غرب تمام سعی خود را برای از بین بردن اقتدار ما می‌کند یکی از روش‌های غرب فروپاشی نظام خانواده و ترویج بی‌میلی به ازدواج و فرزندآوری است. ما امروز با دوره‌ای از دفاع مقدس نوین رو به رو هستیم که ظاهری نرم دارد. یکی از راه‌های مبارزه با آن سلوک اجتماعی و انسانی خانواده است که حضور زنان در این عرصه نقش ویژه و مؤثری را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

کد N980222

وبگردی