آفتاب

شما نظر بدهید/ اگر پول داشتید، چه خودرویی می‌خریدید؛ ایرانی یا چینی؟

شما نظر بدهید/ اگر پول داشتید، چه خودرویی می‌خریدید؛ ایرانی یا چینی؟

با توجه به شرایط کنونی قیمت خودروهای خارجی و داخلی، اگر شما پول داشتید و می‌توانستید تسهیلات بابت خرید خودرو از بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری بگیرید، چه خودرویی را برای خرید انتخاب می‌کردید؟ ایرانی یا چینی؟

در حال حاضر رکودی عمیق بر بازار خودرو حاکم است؛ عده‌ای از کارشناسان، دلیل اصلی این اتفاق را کاهش قدرت خرید مردم می‌دانند و این‌که این‌قدر که افت قدرت خرید در کاهش خرید و فروش اثر داشته که مسایلی همچون کمپین، نقشی کمتر داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاهداران معتقدند که خریداران امسال خودرو، خریداران هر ساله بازار نیستند و میلی به خرید خودرو (چه داخلی و چه خارجی) ندارند.

در این شرایط، گزارش‌ها از بازار از کاهش قیمت خودروهای خارجی و تولید داخل در بازار نیز حکایت دارد. از سوی دیگر، برخی خبرها حاکی از آن است که برخی موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها برای باز گرداندن رونق به بازار خودرو، پا در این بازار گذاشته‌اند و تصمیم به ارائه تسهیلات برای خرید خودرو دارند.

در تازه‌ترین خبری که منتشر شده، یکی از موسسات مالی و اعتباری برای خرید خودروهای چینی به بازنشستگان نیروهای مسلح تسهیلات ارائه می‌دهد؛ اعتباری که بازپرداخت‌های تا 48 ماه و نرخ سود 15 درصد دارد.

به نظر می‌رسد این اقدام تا حدی می‌تواند قدرت خرید را به متقاضیان خودرو باز گرداند.

با توجه به چنین وضعیتی، در حال حاضر این پرسش مطرح است که اگر خریداران خودرو پول داشته باشند و بتوانند وامی بابت خرید خودرو از موسسات مالی و اعتباری و یا بانک‌ها تهیه کنند، ترجیح می‌دهند چه خودرویی خریداری کنند؛ ایرانی یا چینی؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات درج کنید.

22539

کد N980178

وبگردی