آفتاب

زندان‌های ایالت کلورادو گزینه اسکان زندانیان گوآنتانامو

زندان‌های ایالت کلورادو گزینه اسکان زندانیان گوآنتانامو

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، سه زندان ایالت کلورادو در حال بررسی به عنوان مکان‌های احتمالی اسکان مظنونان فعالیتهای تروریستی زندان گوآنتانامو در خلیج کوبا هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پنتاگون در نظر دارد تا تیمی به زندان‌های مذکور ارسال کند که از جمله شامل زندان "فلورانس ای‌.دی‌.ایکس" موسوم به "سوپرمکس" می‌شود. این زندان محل نگهداری مجرمان خطرناکی از جمله "تد کازینسکی" قاتل زنجیره‌ای و "تری نیکولاس"، بمبگذار اوکلاهاما سیتی است.

براساس اعلام مقام‌های نظامی، همچنین قرار است یک زندان فدرال در نزدیکی زندان فلورانس که سطح امنیتی متوسطی دارد و نیز ندامتگاه دولتی کلورادو که زندانی با سطح امنیتی بالاست، مورد بررسی قرار بگیرد.

مقام‌های پنتاگون می‌خواهند مشخص کنند که آیا این زندان‌های مناسب انتقال برخی از زندانیان گوآنتانامو است یا خیر. همچنین هزینه تقریبی انتقال زندانیان به مکان‌های مشابه در سراسر آمریکا ارزیابی می‌شود.

این ایده فورا از سوی قانونگذاران ایالت کلورادو مورد نکوهش قرار گرفت و آنها گفتند که براساس قوانین فدرال ورود زندانیان به خاک ایالات متحده ممنوع است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین روزهای تصدی قدرت وعده داد که زندان گوآنتانامو را تعطیل کند اما از تمام طرف‌ها به مانع برخورد کرد. در ماه‌های اخیر تیمی از پنتاگون از زندان‌ها بازدید کرده‌اند. هم‌اکنون 114 زندانی در گوآنتانامو حضور دارند.

انتهای پیام

کد N980112

وبگردی