آفتاب

فراخواندن سفیر از تل‌آویو؛ واکنش احتمالی اردن به هتک حرمت مسجدالاقصی

فراخواندن سفیر از تل‌آویو؛ واکنش احتمالی اردن به هتک حرمت مسجدالاقصی

در واکنش به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی، مقامات اردن گزینه فراخوان سفیر خود از تل‌آویو را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرامنطقه‌ای "الحیاة" در شماره امروز خود با اعلام این خبر نوشت، اردن منتظر است با پایان اعیاد یهودیان، در موضعگیری‌های خود در قبال تل‌آویو تجدید نظر کند.

این روزنامه نوشت: اردن پیش از این هشدار داده بود که ادامه اقدامات اخیر اسرائیل در مسجد الاقصی در روابط امان با تل‌آویو تنش ایجاد می‌کند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در دولت اردن نوشت: افزایش تنش در روابط امان و تل‌آویو به موضع رسمی اردن در قبال حوادث اخیر مسجد الاقصی مرتبط است و بعید نیست که اردن مانند سال گذشته سفیر خود را برای رایزنی در این زمینه از تل‌آویو فراخواند.

این روزنامه با اشاره به اینکه اردن گزینه‌های متعددی برای توقف تجاوزات اسرائیل پیش رو دارد، تاکید کرد: اردن منتظر است اعیاد مذهبی یهودیان اسرائیل در یک سوم ابتدایی ماه جاری میلادی پایان یابد تا در موضعگیری‌های سیاسی خود تجدید نظر کرده و گام‌های ضروری برای توقف هتک حرمت مسجد الاقصی اتخاذ کند.

پیش از این نیز روزنامه الخلیج اعلام کرده بود وزارت خارجه اردن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به تل‌آویو اعلام کرده که قصد دارد سفیر خود را فرابخواند.

انتهای پیام

کد N980099

وبگردی