آفتاب
نماینده مینودشت:

در بررسی برجام همه متحد القولیم که دشمن قابل اعتماد نیست

در بررسی برجام همه متحد القولیم که دشمن قابل اعتماد نیست

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی گفت که دولت عربستان باید مسوولیت مادی و معنوی فاجعه منا را بپذیرد و گزارش دقیق، بی طرفانه و مستند با لحاظ شواهد و مشاهدات کشورها را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالکریم رجبی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، درگذشت حجاج در رمی جمرات و انتقال پیکر مطهر درگذشتگان به کشور را به مردم ایران و مسلمانان جهان و به ویژه به هم استانی هایش در منطقه ترکمن صحرا تسلیت گفت.

وی ضمن محکومیت فاجعه منا که به گفته وی در اثر بی مسوولیتی، بی تدبیری و سوء مدیریت مسوولان آل سعود اتفاق افتاده است، از دولت به ویژه وزارت امور خارجه درخواست کرد که با هماهنگی جامعه بین المللی با تشکیل کمیته حقیقت یابی به بررسی علل حادثه پرداخته و تا حصول نتیجه قاطع و قانع کننده آن را به جد پیگیری کنند.

رجبی ضمن تشکر از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری که فرموده اند در خصوص این فاجعه از پیش قضاوت نمی کنیم، مسوولیت دولت عربستان را در این حادثه و تعیین تکلیف به موقع جان باختگان که مورد کم توجهی و بی مهری قرار گرفته اند را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت عربستان باید مسوولیت مادی و معنوی این فاجعه را بپذیرد و گزارش دقیق، بی طرفانه و مستند با لحاظ شواهد و مشاهدات کشورها را تهیه کند و حقیقت از طریق کمیته حقیقت یاب روشن شود و همه بدانند که چرا این فاجعه رخ داده که در سال‌های آینده چنین فاجعه‌ای رخ ندهد و اگر قصوری از سوی ماموران آل سعود رخ داده باشد، برخورد لازم صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از دولت و دیپلماسی هسته ای که زحمات زیادی متحمل شده اند و در مذاکرات 1+5 با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری و در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام توانستند حق داشتن مسلم هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه را به دشمنان قسم خورده بقبولانند، گفت: از کمیسیون ویژه برجام که موضوع برجام را بررسی کردند و امروز گزارشات آنها در صحن علنی قرائت شد، تشکر می کنم.

رجبی با اشاره به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: در بررسی برجام همه متحد القول هستیم که دشمن قابل اعتماد نیست و راه نفوذ دشمن که دغدغه مقام معظم رهبری است باید بسته شود و همه قوا نیز بر این مساله تاکید دارند و در اجرا نیز باید مراقبت شود که در این خصوص لغزشی صورت نگیرد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش ادامه داد: معضل بیکاری و نبود اشتغال در حوزه انتخابیه ام در شهرستان های مینودشت و کلاله و ... یکی از مشکلات اساسی خانواده هاست و رونق صنعت در منطقه را به عنوان یکی از خواسته های مردم درخواست دارم.

وی ضمن تشکر از رییس جمهور درخواست کرد که با عنایت به رشد بالای بیکاری تدبیری در این خصوص اتخاذ کند و دولت هر چه سریعتر نسبت به تقدیم لایحه منطقه آزاد اینچه قُرون به عنوان فرصت اشتغالزایی در استان به مجلس اقدام کند.

رجبی ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی گفت: علی رغم اعلام رسمی رییس جمهور در سفر به استان گلستان برای شروع پروژه راه آهن گرگان - گنبد کلاله مشهد متاسفانه هنوز اقدام عملی موثری در این خصوص انجام نشده است و درخواست تسریع در شروع عملیات را دارم .

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه سال است که بنده پیگیر تکمیل بزرگراه آزاد شهر به جنگل گلستان هستم اما علی رغم دستور جنابعالی اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است و لذا می خواهم علت اجرایی نشدن دستورتان را پیگیری و دستور ویژه را برای تسریع این امر دهید.

رجبی با توجه به ترافیک سنگین جاده کلاله به مراوه و آمار بالای تصادفات در این مسیر در خواست کرد که اقدام لازم برای چهار بانده کردن این جاده صورت گیرد.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: بسیاری از روستاهای شرق گلستان از کمبود شدید آب بهداشتی رنج می برند به طوری که روزانه 10 دقیقه بیشتر آب ندارند و علی رغم جلسات متعدد با شما-وزیر نیرو- متاسفانه اقدام موثری در این خصوص انجام نشده لذا درخواست دارم که تدابیر لازم را برای حل مشکل انجام دهید.

رجبی از وزیر کشاورزی خواست که برای حل مشکل تداخل مالکیت زمین های کشاورزی کشاورزان منطقه که اخیرا توسط ماموران منابع طبیعی مورد خلل قرار می گیرد، اقدام لازم صور ت گیرد و در خصوص استمهال تسهیلات کشاورزان که به بدلیل خشکسالی قادر به بازپرداخت آن نشده اند تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی از وزیر کشور خواست نسبت به قانون تقسیمات کشوری اقدام لازم را انجام دهد و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت سفر به احوزه انتخابیه اش و کلنگ زنی دو مرکز مهم تامین اجتماعی در شهرستان های کلاله و مینودشت تشکر کرد.

وی در پایان از وزیر نفت که با همت وی عملیات گازرسانی به روستاهای شرق استان با جدیت در حال اجراست و از وزیر بهداشت نیز به خاطر کمک به تامین اعتبار لازم برای بیمارستان های کلاله و مینودشت تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N980062

وبگردی