آفتاب

مخالفان مسلح سوریه تهدید کردند پایگاه‌های روسیه را هدف قرار می‌دهند

مخالفان مسلح سوریه تهدید کردند پایگاه‌های روسیه را هدف قرار می‌دهند

مخالفان سوری در دو شاخه سیاسی و نظامی‌شان دیدارهای متعددی برای بررسی نشان دادن واکنش به عملیات نظامی روسیه داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در حالی که خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شده که حضور نظامی روسیه در سوریه "اشغالگری" است، ابو احمد العاصمی، عضو شورای نظامی ارتش آزاد سوریه گفت: مخالفان به گزینه‌های در دسترس متوسل می‌شوند که کمترین آنها این است که وارد هر مرکزی شوند که هم‌پیمانان نظام سوریه در آن حضور دارند و نقطه‌های تماس محکمی را تحمیل می‌کنند که دشوار است روس‌ها آنها را بمباران کنند.

العاصمی این مساله را بعید ندانست که مخالفان به عمق پایگاه‌های نظامی روسی در سوریه برسند و دست به عملیاتی علیه این پایگاه‌ها بزنند.

وی تاکید کرد: 73 گروه مسلح در تمامی جبهه‌ها وجود دارد که نظراتشان با رهبری سیاسی که همان ائتلاف مخالفان است، یکپارچه شده است و بیانیه‌ای از سوی آنها ظرف چند ساعت آینده منتشر می‌شود که بر این امر تاکید دارد که خود آنها با داعش می‌جنگند، اما تا پیش از رفتن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه این کار را نخواهند کرد.

در همین حال، منابع نظامی در وزارت دفاع آمریکا گفتند که مسئولان پنتاگون گزینه‌های مطرح را مورد بررسی قرار می‌دهند تا با تحرکات روسیه و حملات نظامی که ارتش آزاد و مخالفان سوری را به جای داعش هدف قرار می‌دهند، برخورد کنند.

انتهای پیام

کد N979964

وبگردی