آفتاب

دیدار وزرای خارجه مصر و عربستان درباره بحران‌های خاورمیانه

دیدار وزرای خارجه مصر و عربستان درباره بحران‌های خاورمیانه

وزرای خارجه مصر و عربستان در جریان دیداری در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه چهار بحران منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و یمن بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف علاوه بر روابط دو جانبه مصر و عربستان آخرین تحولات سوریه، شرایط فعلی لیبی و نیز آخرین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

ابوزید تاکید کرد رایزنی‌ وزرای خارجه مصر و عربستان نشان دهنده تمایل دو کشور برای رایزنی و هماهنگی در خصوص کلیه چالش‌های موجود در منطقه از جمله بحران سوریه و پیامدهای امنیتی و سیاسی آن، بحران لیبی، تلاش‌هایی که برای مقابله با تروریسم صورت گرفته و آخرین تحولات یمن در چارچوب‌ عضویت دو کشور در ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر عنوان داشت: در این دیدار دو وزیر به بررسی مقدمات سفر آتی جبیر به مصر برای بررسی موضوعات مشترک و نیز راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و همسو با خواسته‌های مردم دو کشور پرداختند که عمق روابط موجود میان دو کشور را نشان داد.

انتهای پیام

کد N979962

وبگردی