آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

نگرانی وزیر خارجه عمان از ادامه خشونت‌ها در یمن

نگرانی وزیر خارجه عمان از ادامه خشونت‌ها در یمن

وزیر خارجه عمان ضمن تاکید بر موضع کشورش در محکومیت تروریسم در سوریه خواهان حمایت از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به سوریه جهت بازگشت امنیت و صلح به این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواهان حمایت از تلاش‌های استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه جهت بازگرداندن امنیت و صلح به سوریه شد و گفت: موضع عمان در قبال محکومیت تروریسم در سوریه ثابت است چراکه تروریسم خطری علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی درخصوص اوضاع یمن نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه خشونت‌ها در این کشور گفت: طرف‌های سیاسی یمنی قادر به بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور خود نیستند.

بن علوی ضمن محکوم کردن هدف قرار دادن مقرهای دیپلماتیک در صنعاء از تمامی طرف‌ها خواست تا به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و به تعهدات خود عمل کنند.

وی بر اهمیت حفظ جهانی بودن نظام منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید و ابراز امیدواری کرد که کشورهای ناظر بر معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای قطعنامه ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای و سلاح کشتار جمعی را اجرایی کنند.

انتهای پیام

کد N979941

وبگردی