آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی در پرتغال

برگزاری انتخابات پارلمانی در پرتغال

مردم پرتغال امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق رای رفتند و باید دید که میان ائتلاف راست‌میانه که کشور را با دریافت وام به ریاضت اقتصادی چهار ساله کشانده و سوسیالیست‌هایی که وعده تسهیل اصلاحات دردناک را می‌دهند، کدام یک را انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف "پرتغال به پیش" متعلق به "پدرو پاسوس کوئلهو"، نخست‌وزیر پرتغال توانست تا حزب راست‌میانه خود موسوم به سوسیال دموکراتیک را با حزب محافظه‌کار مردمی مرتبط کند و در نظرسنجی‌ها بار دیگر محبوبیت مردمی بالایی را بدست آورد و با وجود ریاضت اقتصادی سنگین در صدر بماند.

این ائتلاف که از 2011 قدرت را در دست دارد، در مقابل حمایت مردمی از اپوزیسیون سوسیالیست ها که 5 / 32 درصد است، توانسته تا 5 / 37 درصد حمایت کسب کند. "آنتونیو کوستا"، رهبر سوسیالیت‌ها شهردار محبوب سابق لیسبون است.

یک تحلیلگر پرتغالی می‌گوید: راست‌گراها بخشی از آرای رای‌دهندگان میانه را احیا کرده و توانسته با موفقیت این پیام را ارسال کند که روی کار آمدن دوباره سوسیالیست‌ها می‌تواند کشور را به ورشکستگی بکشاند؛ درست همانند اتفاقی که سال 2011 رخ داد.

با این حال انتظار می‌رود که هیچ کدام از احزاب نتوانند اکثریت مطلق در پارلمان 230 کرسی پرتغال را بدست آورند.

تحلیلگران هشدار می‌دهند که پرتغال با خطر یک دوره بی‌ثباتی سیاسی همزمان با حفظ احیای اقتصادی ناشی از بحران بدهی روبه‌رو است. "پائولا کاروالهو"، اقتصاددان ارشد در بانک بی‌پی.آی پرتغال تصریح کرد: فقدان اکثریت پارلمانی و فقدان مسیر مشخص می‌تواند نشانه‌ای منفی برای بازارها باشد.

حوزه ‌های رای گیری از ساعت هشت صبح (به وقت محلی) آغاز به کار کرده‌اند و انتظار می‌رود نتایج اولیه حدود 12 ساعت پس از آن اعلام شود.

انتهای پیام

کد N979788

وبگردی