آفتاب

مرکز ضد اطلاعات ناتو در لهستان افتتاح می‌شود

مرکز ضد اطلاعات ناتو در لهستان افتتاح می‌شود

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مرکز کارشناسی و آموزش برای اطلاعات و فعالیت‌های ضد تروریستی تا پایان سال 2015 در لهستان افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ، بین 40 تا 70 سرباز در این مرکز مستقر خواهند شد که در این میان برخی از آنها از سوی وزارت دفاع آلمان به آنجا اعزام می‌شوند.

ناتو پیش از این مراکز فرماندهی خود را در استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و بلغارستان را راه‌اندازی کرده و از این یگان‌های منسجم برای تسهیل استقرار نیروهای ائتلاف ناتو در این مناطق و هماهنگی آموزش آنها در صورت نیاز استفاده می‌شود. حدود 40 افسر در هر یگان فرماندهی مشغول خواهد شد.

الکساندر گروشکو، نماینده دائم روسیه در ناتو تاکید کرده است که افتتاح این مراکز ناتو در شش کشور شرق اروپا فضای رویارویی با روسیه را تداعی می‌کند.

مناسبات روسیه – ناتو از سال 2014 و پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه و آغاز درگیری‌های داخلی در شرق اوکراین به شدت وخیم شد. ناتو روسیه را به دخالت در درگیری اوکراین متهم کرده و خود تقویت حضور نظامی در شرق اروپا را آغاز کرده است و آن را پاسخی به سیاست خارجی خصمانه کرملین می‌داند.

انتهای پیام

کد N979749

وبگردی