آفتاب
/فاجعه منا/

مسؤول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین :رهبر انقلاب قدرت ولایت را نشان داد

مسؤول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین :رهبر انقلاب قدرت ولایت را نشان داد

مسؤول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اتمام حجت مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا گفت: قدرت ولایت در این مواقع مشخص می‌شود.

احمد نیک فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره بیانات مقام معظم رهبری و اتمام حجت با عربستان اظهار کرد: به طور کلی رهبر معظم انقلاب هیچ وقت با هیچ کس تعارف نداشتند و طبیعی بود که در همین زمینه هم اتمام حجت کنند. این یکی از ویژگی های شیعه است و قدرت ولایت در این مواقع مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: اتمام حجت حضرت آقا تاثیر گذار بود و باعث شد تلاش های مسئولین ایران در مکه و وزارت امور خارجه به ثمر بنشیند و سعودی ها آمار را نهایی کنند و تمام اجساد را تحویل ایران دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به صحبت های رهبر انقلاب درباره برخورد سخت و خشن یادآور شد: منظور از برخورد سخت و خشن جنگ نیست ولی معنی‌اش این است که جدی برخورد می کنیم و پای همه چیز ایستاده ایم. حتی می توان در این مواقع بر اساس فتوای علما به تحریم حج نیز فکر کرد. مقام معظم رهبری بارها اعلام موضع کردند که ما قصد تجاوز به هیچ کشوری نداریم اما تحمل نمی کنیم کسی به ما ظلم کند و زیر بار ظلم هم نمی رویم.

وی کم‌کاری سعودی ها را مسبب فاجعه منا دانست و افزود: اگر بنا بر این بگذاریم که توطئه ای در کار نبوده کمتری کوتاهی آن‌ها بستن مسیرهای رفت و برگشت و ایجاد اذحام بوده است. بعد از واقعه هم نه تنها نتوانستند کمک کنند بلکه از کمک دیگران هم جلوگیری کردند . در این مدت یک هفته ای هم اجازه ندادند کشورها خودشان به اجساد سرکشی کنند. در کل سعودی ها سعی در مخفی کردن موضوع دارند تا عمق فاجعه مشخص نشود.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: به هر حال این اتفاق افتاده و دیگر کاری از دست کسی بر نمی آید و خداوند باید به همه به خصوص خانواده های قربانیان صبر دهد اما دولت ها به ویژه در کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی می توانند به گونه ای برنامه ریزی کنند که دست کم در دوران حج تمتع مدیریت حج با تعامل همه کشورهای اسلامی و به صورت ستادی انجام پذیرد.

انتهای پیام

کد N979027

وبگردی