آفتاب

‌تولید 3 میلیارد ریالی گلیم و جاجیم در آستارا ‌

‌تولید 3 میلیارد ریالی گلیم و جاجیم در آستارا ‌

‌مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: هنرمندان صنایع دستی شهرستان مرزی بندر آستارا در 6 ماه نخست سالجاری، به ارزش 3 میلیارد و 960 میلیون ریال گلیم و جاجیم بافته‌اند.

امیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، از تولید 3 میلیارد ریالی گلیم و جاجیم در آستارا خبر داد و اظهار کرد: این شهرستان یکی از مهمترین قطب‌های تولیدی صنایع دستی در استان گیلان است که گلیم و جاجیم در راس این صنایع قرار دارد.

‌وی با بیان اینکه بالغ بر هزار و 27 نفر هنرمند شهرستان در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می‌کنند، افزود: گلیم و جاجیم عمده صنایع دستی تولید شده می‌باشد که اکثر بافندگان آنرا، بانوان تشکیل می‌دهند.

امیری‌نژاد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 18 هزار متر گلیم و جاجیم در سطح شهرستان تولید شده‌ که ارزش این میزان تولید، 3 میلیارد و 960 میلیون ریال است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برپایی 6 نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع دستی در اقصی نقاط شهرستان در فصل تابستان اشاره و عنوان کرد: در این مدت 49 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی پس از بازدید از این نمایشگاه‌ها، از محصولات تولیدی هنرمندان منطقه خریداری کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا، ارزش این میزان صنایع فروخته شده در فصل تابستان را 370 میلیون ریال برشمرد و اضافه کرد: در تلاش هستیم با حمایت از هنرمدان فعال در این شهرستان، گلیم و جاجیم را به عنوان سوغات ویژه و منحصر بفرد آستارا معرفی کنیم.

‌انتهای پیام

کد N979001

وبگردی