آفتاب
یک مداح اهل‌بیت(ع):

حفظ ولایت با شناخت حق محقق می‌شود

حفظ ولایت با شناخت حق محقق می‌شود

یک مداح اهل‌بیت(ع) گفت: ولایت جزو بدنه اصلی و انکارناپذیر دین اسلام تلقی می‌شود که برای حفظ ولایت از شبهات باید در مسیر الهی که ائمه معصومین(ع) و قرآن است، حرکت کنیم.

جلیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: اصل ولایت تحریف‌ناپذیر است و به عنوان بنای استوار دین اسلام محسوب می‌شود که باید همه اعمال در زیر سایه آن قرار گیرد، در غیر این ‌صورت ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه اسلامی وارد می‌شود.

وی افزود: عید غدیرخم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان به خصوص شیعیان محسوب می‌شود که در این ارتباط باید کار‌های قوی و جدی صورت گیرد تا ولایت دچار انحراف و شبهات بی‌اساس نشود، چراکه دشمن با پراکندن شبهات قصد برهم زدن حکومت الهی را دارد و مردم باید نسبت به این توطئه‌ها آگاه باشند که در طول تاریخ آگاه نبودن مردم باعث تنها شدن ولایت شده و ضربه اصلی معطوف به خود مردم بوده است.

محمدی تصریح کرد: هیئات مذهبی که در جامعه فعالیت می‌کنند نقش بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی به جامعه دارند، به شرطی‌ که از خط و موضع مشخصی برخوردار باشند، چرا ‌که موضع‌شناسی در پذیرفتن اصل ولایت نقش اساسی دارد که پس از رحلت رسول مکرم اسلام(ص)، ولایت‌ امری به حضرت علی(ع) و جانشینان پس از خود رسید و امروز در زمان غیبت، ولایت‌ امری بر عهده ولایت‌ فقیه است که همه باید تابع ایشان باشیم.

وی یادآور شد: زمانی که ما در سایه ولایت باشیم می‌توانیم با میزان قرار دادن ولایت به درستی حق را بشناسیم و با بصیرت‌مندی هرگز از آن عقب یا پیش نیفتیم، چرا که با افراط و تفریط دچار شک و تردید می‌شویم.

محمدی خاطرنشان کرد: امروز باید هیئات‌ مذهبی در مسیر بصریت‌افزایی حرکت کنند، چرا ‌که با هجمه‌هایی که امروزه از سوی دشمنان علیه دین اسلام به خصوص ولایت وارد می‌شود، فقط با سلاح بصیرت می‌توان به این هجمه‌ها پاسخ داد و در این ارتباط جوانان هیئتی باید پیشگام در آگاهی‌بخشی به جامعه باشند.

انتهای پیام

کد N978983

وبگردی