آفتاب

سردار فدوی: توان نظامی ما با دو سال پیش هم قابل‌مقایسه نیست

سردار فدوی: توان نظامی ما با دو سال پیش هم قابل‌مقایسه نیست

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هر روز توانمندتر می‌شود، اظهار کرد: توان ما قابل مقایسه با اول انقلاب یا حتی پایان جنگ نیست. حتی با دو سال پیش هم قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار "علی فدوی" در مراسم افتتاحیه جشنواره "آبی‌ترین وصال" در محل بوستان چیتگر تهران با بیان اینکه مسلما آمریکا ریشه همه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ایران است، گفت: آمریکا از همان روز اول پیروزی انقلاب به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت.

وی همچنین افزود: ماهیت این جنگ و مقابله‌ی آمریکا با انقلاب اسلامی، ماهیت اقتصادی نیست بلکه ماهیت حق و باطل است و به همین دلیل این جنگ تمام نمی‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر آمریکا در خود توانایی می‌دید حتما علیه انقلاب اسلامی اقدامی انجام می‌داد. اما آن‌ها از ناتوانی خود مطمئنند. آمریکا می‌داند که نه می‌تواند اقدامات نظامی و نه اقدامات سیاسی برای جنگ علیه ما را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه "دشمنی که خود را کدخدای دنیا را می‌داند به این اطمینان رسیده که نمی تواند علیه ما اقدام نظامی کند"، اظهار کرد: این به معنای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی است که این توان هر روز بیشتر می‌شود.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیروی دریایی سپاه پس از جنگ حتی یک روز را برای افزایش توان خود از دست نداده است. آمریکا مفهوم و زبان قدرت را به خوبی می‌فهمد. ما هم به گونه‌ای در جهت افزایش توانایی خود عمل کرده‌ایم که آمریکا اکنون این توان را درک کرده‌ است. هیچ کشوری جرات توقیف کشتی آمریکایی را ندارد اما ما کشتی شرکت مرسک را در حضور ناوهای آمریکایی توقیف کردیم. هیچ کشوری جرات ندارد در رزمایش خود ماکت ناو آمریکایی را بسازد و آن را نابود کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین خاطرنشان کرد: آن‌ها به توانایی ما اعتراف دارند و اکنون آمریکا مواظب‌ترین کشور دنیاست که تیری شلیک نشود. آن‌ها در موضع انفعال بوده و مراقبند کشورهای تحت حمایت آن‌ها هم اقدامی نکنند تا موجب شلیک در خلیج فارس یا تنگه هرمز شود.

وی با بیان اینکه آمریکا تنها به تهدید لفظی ایران روی آورده است، خاطرنشان کرد: آمریکا از عملیات کربلای 5 به جنگ وارد شد و علیه ما خباثت کرد. از آن سال حداقل 5 عملیات ویژه و 139 عملیات مقابله به مثل با آمریکا انجام شد و ما تعداد زیادی درگیری مستقیم با شناورها و ناوهای آن‌ها داشتیم که در این راه تعدادی از نیروهای ما هم به شهادت رسیدند. ما هر سال با برگزاری مراسم‌های مختلفی یاد این شهداء را گرامی می‌داریم.

سردار فدوی در پایان افزود: آمریکایی‌ها تجهیزات ما را دیده‌اند ما با همین تجهیزات شناورها و ناوهای آن‌ها را منهدم و برنامه‌های آنها را با ناکامی مواجه کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم "محمدباقر قالیباف"، شهردار تهران نیز با بیان اینکه آمریکا به توان و قدرت جمهوری اسلامی ایران باور و اعتراف دارد افزود: این حرف را دشمنان بهتر از دوستان درک کرده‌اند.

وی همچنین افزود: آمریکا پذیرفته است که جمهوری اسلامی قدرت منطقه‌ای بلاشکی است. باور ما این است که اسلام ناب با اسلام آمریکایی در مقابل هم ایستاده‌اند و تا زمانی که در موضع حق باشیم این مبارزه ادامه دارد.

شهردار تهران در پایان گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که توان نظامی ما مثل ابرقدرت‌هاست اما ما در میان نیروهای خود باور به اسلام، جهاد و شهادت را ایجاد و امکاناتی نیز فراهم کرده و جنگ را به صحنه‌هایی آورده‌ایم که دشمن ناگریز به ورود به آن صحنه‌هاست و مسلما در این صحنه‌ها شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا،‌ جشنواره آبی‌ترین وصال از امشب تا ده شب در بوستان و دریاچه خلیج فارس برگزار می‌شود. در این جشنواره تجهیزات نیروی دریایی سپاه به نمایش درآمده است و یاد شهدای این نیرو گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام

کد N978847

وبگردی