آفتاب

سوال کاربران خبرآنلاین از نماینده‌ معترض به ظریف/آقای بیرانوند در زمان اختلاس و دزدی فریاد نمی زدید؟

سوال کاربران خبرآنلاین از نماینده‌ معترض به ظریف/آقای بیرانوند در زمان اختلاس و دزدی فریاد نمی زدید؟

دست دادن محمدجواد ظریف با باراک اوباما با حاشیه هایی همراه بود، از جمله بهرام بیرانوند نماینده مجلس در جلسه علنی پارلمان خطاب به ظریف گفت به اندازه جوجه خروس غیرت داشته باشید. کاربران خبرآنلاین در نظرات خود در واکنش از او پرسیده اند که در زمان دزدی های هزار میلیاردی کجا بودید؟

به گزارش خبرآنلاین، روز چهارشنبه نماینده مردم بروجرد، مجلس را دچار حاشیه کرد. او که در اوایل جلسه، با داد و بيداد در صحن علني مجلس گفته بود «ظريف با اجازه چه کسي با اوباما دست داده است؟»، بار ديگر در پايان جلسه علني درخواست نوبت تذکر کرد و گفت: دقيقا زماني که هزاران حاجي در منا آغوش مرگ افتادند آقاي ظريف هم در آغوش اوباما و وزير خارجه آمريکا افتاد! آقاي ظريف غلط زيادي کرده اگر به عنوان وزير خارجه چنين کاري کرده و دلش خواسته با رئيس جمهور آمريکا دست بدهد! ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، میکروفن را قطع کرد و از بیرانوند خواست که شأن وزیر خارجه را نگاه دارد. اما بيرانوند با وجود قطع ميکروفنش همچنان با داد و بيداد مي خواست به تذکر خود ادامه دهد که ابوترابي فرد مخالف کرد. اما فرياد برخي نمايندگان موافق با سخنان بيرانوند آنقدر ادامه يافت که نايب رئيس مجلس دستور باز شدن ميکروفن بيرانوند را داد. بیرانوند گفت: آمريکا قصد ريشه کني ملت ايران را دارد، به اندازه يک جوجه خروس غيرت داشته باشيد! ملت غيور ايران اين رفتارها را نمي پسندند. (اینجا)
خبر سخنان بیرانوند با نظرات زیادی از سوی کاربران خبرآنلاین همراه شد. البته برخی با او موافق بودند اما اکثریت در نقد سخنان او نظر نوشتند. جمعی موضوع انتخابات مجلس را پیش کشیدند و تاکید کردند که در این انتخابات شرکت می کنند تا بیرانوند دوباره بر صندلی مجلس تکیه نزند، اما برخی هم معتقد بودند پس از برگزاری انتخابات بیرانوند باز هم نماینده مجلس خواهد بود.
یکی از کاربران نوشت: «فکر می‌کنید اینا با چندتا رای رفتن مجلس؟نتیجه قهر با صندوق رای اینه،مثل انتخابات 92 با قدرت شرکت کنید تا در مجلس آینده نماینده درست حسابی داشته باشیم». برخی کاربران اما از ادبیات بیرانوند انتقاد کرده و آن را در شأن یک نماینده مجلس ندانستند. احسان نوشت: «من به عنوان یک بروجردی از آقای بیرانوند اعلام برائت کرده و از آقای ظریف عذر خواهی می کنم.».

اکثریت نظردهندگان این اتفاق را با اتفاقاتی که در دوره دولت های نهم و دهم مقایسه کردند و سکوت بیرانوند در آن زمان را به نقد کشیدند. محسن نوشت: «یادآوری خدمت نمایندگان محترم مجلس: ظریف که یک وزیر بیش نیست ماجرای مجلس ترحیم هوگو چاوز و مادرشو یادآوری میکنم.» و نیک نوشت: «اون موقع دکل گم شد فریاد میزدی؟ اون موقع که دلار شد 3800 فریاد زدی؟ اون موقع پراید شد 20 تومن داد زدی؟ اون موقع که بابک پول مردم برد داد زدی ؟ .....» و فرد دیگری این موضوع را اینگونه مطرح کرد: «چقدر این ادبیات آشناست آقای با غیرت زمانی که اجازه غارت اموال ملت رو به افرادی مثل زنجانی دادید و وقتی که چشم رو به روی تخلفات گسترده دولت قبلی بستید این به اصطلاح غیرت شما کجا رفته بود؟ وقتی مادر چاوز توی بغل احمدی نژاد بود تو کجا بودی جناب با غیرت؟». 
کاربری نیز اینگونه نظر نوشت: «غلط زیادی رو اون کسانی که می کنند که به خاطر منافع خودشون کاسب تحریم شدند و خون مردم رو توی شیشه کردند. غلط زیادی رو اختلاس کننده های دوران نحس 8 ساله کردند».
کاربر دیگری نوشت: «آفرين به شما نمايندگان ملت كه فقط دغدغه شما شده يه احوال پرسي و دست دادن ظريف و اوباما . ماشالله به غيرتتون كه دزدي تو مملكت ميشه اما رگ غرتتون باد نميكنه به اندازه همون جوجه خروس . باريكلا به شماهاكه گروني روز افزون براتون مهم نيست . آفرين . ماشالله .خدا قوت مرد خدا . ايشالله اينطوري ادامه بدين نون بربري بايد دونه اي 10 هزار تومن بخريم . يه كمي به فكر امرار معاش مردم باشيد ». و فردی که خود را «لر رک» معرفی کرده، از مشکلات لرستان نوشت: «آقای بیرانوند ای کاش آن موقع که آب لرستان را می‌بردند و مردم روستاهای لرستان خود از عطش تشنگی وبی آبی می‌سوختن غیرت داشتی و فریاد می‌زدی ای کاش واسه بیکاری جوانان لرستان که با دکترا و فوق لیسانس همه معتاد شده اند داد می‌زدی زنده باد لرستان زنده باد ظریف».
سینا نیز پرسیده است: «تو هر اداره دولتي كه مي‌ري مي‌بيني اطلاعيه زده در صورت توهين به كارمندان، مجازات حبس منظور خواهد گرديد. اونوقت چطوري نماينده تو مجلس به وزير يك كشور توهين مي‌كنه.و به همه ملت كه به اندازه جوجه خروس غيرت داشته باشين.» محمد نیز سوالی پرسیده است: «فقط يك سؤال از اقاي بيرانوند، چرا ان زمان كه به دو نوجوان ايراني در عربستان تجاوز شد غيرت ديني اين نماينده به جوش نيامد؟ اقاي بيرانود : ادب مرد به ز دولت اوست....»
در روز چهارشنبه گفت و گویی نیز با علی مطهری، نماینده مردم تهران منتشر شد که از گفته های بیرانوند انتقاد کرده و گفته بود: توهین و بی‌احترامی و نسبت خلاف ادب به خدمتگزاران نظام اسلامی و افراد مورد تأیید رهبری دادن درست نیست. (اینجا)
کاربران خبرآنلاین در زیر این خبر نیز نظراتی مشابه با خبر قبلی مطرح کردند، به عنوان مثال مسعود نوشت: «کاش آقایان دلواپس از اختلاسهای کلان و مفاسد فراوان اقتصادی در دولت های نهم و دهم و سردرگمی قرادادهای دکل های نفتی یا واگذاری اختیار فروش نفت به جریان بابک زنجانی و تخلفات آشکار از قانون هدفمندی یارانه ها و عدم پرداخت یارانه مترو و برکناری وزیر خارجه در ماموریت رسمی در سنگال که آبروی دستگاه دیپلماسی کشور را برد و هزاران کار غیرکارشناسی و دور از تدبیر و تخلف از قانون و ... به اندازه یک هزارم اکنون . حساسیت و دلواپسی داشتند به خدا قسم وضعیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... کشور ما خیلی خیلی بهتر از حالا بود.» و تورج اینگونه موضوع را مطرح کرد: «الان موضوع دست دادن ظریف مهمتره یا عکس العمل مجلس به فاجعه منا، اینا نمایندگان ملت هستند؟ بهتر نیست بجای این مسائل حاشیه ای نمایندگان با غیرت و با شعور این ملت فکر عکس العملی در مقابل عربستان باشند؟»
29213

 

کد N978778

وبگردی