آفتاب

غدیر امسال، حجة‌الوداع لاله های سپید

غدیر امسال، حجة‌الوداع لاله های سپید

امروز، ترجمه طواف بال‌های فرشتگان بر فراز غدیر است، حال و هوای غدیر امسال با اشک و بغض به حجة‌الوداع خونین مانوس است و لاله های سپید را همراهی می کند.

امروز، ترجمه طواف بال‌های فرشتگان بر فراز غدیر است، حال و هوای غدیر امسال با اشک و بغض به حجة‌الوداع خونین مانوس است و لاله های سپید را همراهی می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، غدیر، اقیانوس بی‌کرانی است که افق در افق، با آسمان نسبت دارد و موج در موج، هم‌آغوش عرش است. عرش، از آخرین موج‌های غدیر آغاز می‌شود.

غدیر، سفره‌ای است که برای تمامی گل‌ها پهن کرده‌اند، گلبانگ عاشقانه ای است برای آغاز بهار. غدیر، یک اتفاق ساده نیست؛ یک گزینش رحمانی است، رمزی است بین خدا و انسان.

غدیر، ریزش باران الطاف رحمانی بر گلزار جان‌های تشنه است، غدیر، برکت همه احساس‌های معنوی و دریای جاری خیرات نبوی است. در غدیر بود که جوانه جاودانه ولایت عاشقانه، سر برکشید و کره زمین را هاله‌ای از انوار سبز، احاطه کرد.

نیمه راه حجة‌الوداع، آغاز بیداری چشم‌های زمینیان بود. شعر شعور علی، در سینه عاشقانش سروده شد. آن روز، نگاه محمد(ص) اشاره به جبروت کرد و آرامش علی(ع) اشاره به ملکوت. محمد(ص) دست را به سمت آسمان بالا برد تا علی(ع) را به همگان نشان دهد. این، حسن ختام زیبای رسالت محمد(ص) بود.

از آن روز به بعد هفت بند آسمان محکم شد؛ تاریخ شانه‌های نخستِ امامت را شناخت و خدا با غدیر دینش را کامل کرد و نعمت‌هایش را بر مؤمنین آخرالزمان تمام؛ غدیر، پیام رهایی و گسیختن زنجیرهای بسته است؛ غدیر، ادامه بعثت است برای برای بیرون آمدن از اسارت خویش و رسیدن به آزادگی حقیقی که در سایه عبودیت حاصل می‌شود.

پای غدیر، سرنوشت معنویت شیعه رقم می‌خورد و پیام آسمانی توحید، به کسانی که خدا را نه با زبان، که با مشاهده جان دریافته‌اند، می‌رسد و در گرمای بیابان، بر فراز ریگ‌های تفتیده، بشر به جامع صفات نیکو سپرده می شود.

حجة‌الوداع آن سال گویی هنگام عاشقانگی‌ها بود با ذکر «یا علی»؛ وقتی نبی خدا فرمود: هر کسی را که من مولای اویم، علی مولای اوست؛ مولایی که شما را از بند خودپرستی‌ها آزاد خواهد کرد.

چشم ها بر دو دست گره خورده خیره می ماند به پیمانی که در دست‌های علی محکم می شود و خدا، ولایت علی(ع) را به انسان هدیه کرد و حصار محکم خود را به بشر ارزانی داشت.

آری! امروز، غدیر است. امروز، ترجمه طواف بال‌های فرشتگان بر فراز غدیر است، امروز زمان تجدید پیمان است، حال و هوای غدیر امسال با اشک و بغض به حجة‌الوداع خونین مانوس است و لاله های سپید را همراهی می کند، غدیر به زیبایی خودنماییی می‌کند، «أَلْیَومُ أَکْمَلْتُ لَکُم دینکُم»!

گزارش از: نرگس حقیقی فر، خبرنگار ایسنا گیلان

انتهای پیام

کد N978765

وبگردی