آفتاب
رییس شورای سیاست گذاری امام جمعه کشور:

ولایت فقیه در امتداد غدیر است

ولایت فقیه در امتداد غدیر است

رییس شورای سیاست گذاری امام جمعه کشورگفت: امروز نظام جمهوری اسلامی از برکت امامت غدیری یکی از قدرت های مهم و مطرح دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضا تقوی در جشن بزرگ غدیر و‌ خطابه خوانی در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه اظهار کرد: روحیه مقابله با مستکبرین که درراس آن آمریکاست برگرفته از امامت غدیری است و تنها راه نجات تمامی مسلمانان جهان قرار گرفتن در این مسیر خواهد بود.

حجت الاسلام تقوی گفت: امامت یک مقوله سطحی نیست بلکه از اصول اعتقادی مذهب شیعه بوده اگر اعتقاد به امامت نباشد سایر عبادات مقبول درگاه باری تعالی قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه امامان سکان داران کشتی اسلام و شریعت محمدی هستند افزود:امام همیشه هست در عصر غیبت نیز به امور ولایت و رهبری اشتغال دارد.

رییس شورای سیاست گذاری امام جمعه کشور بابیان اینکه ولایت فقیه در امتداد غدیر است گفت: ولایت فقیه از اصول اعتقادی شیعیان بوده و لازمه استمرار غدیر در عصر غیبت وجود ولایت فقیه است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امامت و رهبری روح جامعه است گفت: جامعه بدون امامت مانند جسم بدون روح است و جسم بدون روح از تعقل و تحرک باز می ماند.

وی با بیان اینکه مردم را به آزادی و عزت رساندن، مقاومت و ایستادگی جانانه دربرابر مستکبرین جهان از کارکردهای امامت است اظهار کرد: ایجاد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل که جهان را به لرزه انداخت و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد و نیز داشتن روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر استکبارگران برگرفته از نقش و کارکردهای امامت است.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: مقاومت غرور مردانه در8 سال دفاع مقدس، ناامید و مایوس کردن دشمنان اسلام، برخورد قاطعانه با فتنه و فتنه گران و نظام و مقابله شجاعانه با مستکبرین جهان از دیگر برکت امامت و ولایت است.

انتهای پیام

کد N978751

وبگردی