آفتاب

کعبی: خط مشی غدیر، مقابله با افکار انحرافی است

کعبی: خط مشی غدیر، مقابله با افکار انحرافی است

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فلسفه و پیام مهم غدیر خم چنگ زدن به ریسمان واحد و محکم الهی است و اگر جهان اسلام در پرتو این واقعه مهم ، در یک امتداد حرکت کند شاهد همبستگی، عزت و عظمت بیشتر اسلام خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فلسفه و پیام مهم غدیر خم چنگ زدن به ریسمان واحد و محکم الهی است و اگر جهان اسلام در پرتو این واقعه مهم ، در یک امتداد حرکت کند شاهد همبستگی، عزت و عظمت بیشتر اسلام خواهیم بود.

آیت الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و واقعه عظیم غدیر گفت:در حجة الوداع، پیامبر عظیم الشان، ولایت و امامت علی(ع) را رسمی و علنی اعلام می کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد:غدیر تنها یک واقعه تاریخی و زودگذر نیست بلکه امتداد رسالت نبوی می باشد و به منزله تشکیل یک حکومت اسلامی و دینی است.

وی با اشاره به خط مشی غدیر اظهار داشت: خط مشی غدیر خم، مقابله با افکار انحرافی است افکاری که متاسفانه به دنبال تفرقه میان مسلمین هستند که داعش و تکفیر دست پروده چنین افکار پوچی می‌باشد.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات نهفته در جامعه اسلامی که در آن تفرقه میان مسلمین به چشم می خورد ناشی از فاصله گرفتن از غدیر است گرچه برخی تصور می کنند که سخن گفتن از غدیر و ولایت، سیاست و حکومت موجب اختلاف میان مسلمانان می باشد اما حقیقت غدیر، اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان است.

وی عنوان کرد:غدیر در واقع نماد یک حرکت عظیم و نشان دهنده راه است که در راستای صلح و دوستی جریان دارد و غدیر یک حرکت زنده و پویا و پیام آور اسلام ناب محمدی (ص) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ادله های عقلانی و فلسفی بسیاری در کتاب و سنت بر غدیر تکیه دارد که باید از طریق منابع ارزشمند اسلامی این ادله ها را به جهان اسلام معرفی کنیم.

وی با اشاره به منویات رهبرمعظم انقلاب در مورد حکومت و سیاست در غدیر افزود: ولایت الهی تشکیل یک نظام اسلامی و حکومت دینی است و در حقیقت رشد و تعالی جامعه در گرو یک حکومت صالح می باشد که در راس آن ولی عالم و آگاه قرار دارد.

آیت الله کعبی عنوان کرد:نهضت انقلاب اسلامی با الگوگیری از غدیر شکل گرفت که در این باره در سایه ولایت فقیه می توان به اهداف اسلامی در جهت تمدن اسلامی و رشد جامعه اسلامی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: احیاء جشن های غدیر و معرفی این واقعه عظیم باید در دست اقدام قرار گیرد و در این قالب می توان فرهنگ غدیر را به کشورهای اسلامی در جهان معرفی کرد.

وی متذکر شد: انحراف سیاسی از حکومت موجب شد حادثه کربلا ایجاد گردد و مسلمین به جان هم بیفتند همان گونه که امروز نیز دشمنان در صدد تفرقه میان مسلمین جهان هستند و آتش فتنه را روشن می کنند.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: حقیقت پیام غدیر تشکیل حکومت اسلامی بود و غدیر نشان داد که سیاست از دیانت جدا نیست .

انتهای پیام

کد N978595

وبگردی