آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

نخست‌وزیر یونان: خواهان تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای هستیم

نخست‌وزیر یونان: خواهان تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای هستیم

نخست‌وزیر یونان در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کشورش به رغم تلاش برای مقابله با سه چالش پیچیده یعنی بحران اقتصادی، موج بی‌سابقه مهاجرت و تعداد زیاد آوارگان خارج از منطقه به دنبال تقویت امنیت منطقه‌ای و حمایت از تلاش‌ها برای پیشبرد صلح و ثبات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، "آلکسیس سیپراس،" نخست‌وزیر یونان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به توصیف تبعاتی که یونان از زمان رکود اقتصادی 2008 تاکنون با آنها مواجه شده، پرداخت.

وی اظهار کرد: ما باید درک کنیم که لازم است یک نظام اقتصادی و مالی جهانی که هدفش تقویت راهبردهای رشد ملی و دستور کار توسعه پس از 2015 باشد، داشته باشیم. ما باید در همه مجامع جهانی ذی‌صلاح از جمله این مجمع مساله ساختاربندی مجدد بدهی‌ها در ارتباط با افزایش رشد و نه ریاضت اقتصادی را مطرح کنیم. دومین چالش کشورش تعداد فزآینده مهاجران و آوارگانی است که به هدف ورود به اروپا به یونان می‌آیند.

وی گفت: از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بالغ بر 300 هزار نفر که اغلب اهل سوریه، عراق و افغانستان بوده‌اند، با هدف ترانزیت شدن به کشورهای غرب اروپا وارد کشور ما شده‌اند. یونان مثل همه کشورهای دیگر اروپا از بابت این اتفاق تحت فشار است. با این حال مردم یونان همبستگی خود را با اعطای غذا و سرپناه به پناهجویان نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: یونان با همکاری اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی تلاش می‌کند تا به نحوی موثر و انسانی این امواج آوارگان را مدیریت کند.

وی با این حال از کسانی که به دنبال ساخت دیوار و مقابله با پناهجویان از طریق زور یا فرار از مسوولیت مدیریت آنها هدایت آنها به سمت کشورهای دیگر هستند، انتقاد کرد.

وی همچنین پیشنهاد داد که مکانیزم‌های اسکان مجدد لازم در کشورهای همسایه سوریه برقرار شود و از همین کشورها به منظور میزبانی پناهجویان و آوارگان و مقابله با شبکه‌های قاچاق حمایت مستقیم شود.

انتهای پیام

کد N978566

وبگردی