آفتاب

تاکید رهبران اروپا بر اقدام هماهنگ علیه بحران انسانی بی‌سابقه در جهان

تاکید رهبران اروپا بر اقدام هماهنگ علیه بحران انسانی بی‌سابقه در جهان

چند تن از رهبران اروپا از طریق تریبون نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به بحث درخصوص اینکه جهان دوران ناآرامی را به ویژه با توجه به بحران‌های انسانی نظیر بحران آوارگان و مهاجران سپری می‌کند، پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه سازمان ملل، "فرانک والتر اشتاین‌مایر"، وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد: در حال حاضر توازن قدیمی قدرت در جهان با فشار برای تغییر روبه‌رو است. بازیگران جدید و قدرتمندی در عرصه جهانی ظهور پیدا کرده‌اند.

اشتاینمایر عنوان کرد که بیش از هر چیز عوامل غیردولتی مسوول جنگ و خشونت در جهان هستند که هیچ قانونی برای آنها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: جهان امروز بیش از هر زمان ارتباطات متقابل و نزدیک دارد و مرزهای کشورها کمرنگ‌تر شده‌اند و به این ترتیب همه کشورها همسایه هم محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به بحران آوارگان گفت: امروز هیچ‌کس همچون میلیون‌ها زن، مرد و کودکی که از خانه‌هایشان فرار کرده‌اند به روح همسایگی خوب میان کشورها امیدوار نیست.

در همین حال وی از کشورهای جهان خواست تا برای توقف کشتارها در سوریه تلاش کنند. وی تاکید کرد: بگذارید من بار دیگر تاکید کنم که همه ما در تعامل با فاجعه انسانی وحشتناکی همچون سوریه همسایه هم هستیم.

پس از اشتاینمایر، "سباستین کورتز"، وزیر امور خارجه اتریش خواهان رویکرد فراگیر در قبال بحران مهاجران و آوارگان شد. وی اظهار کرد: باید تلاش‌ها صرف مقابله با دلایل ریشه‌ای بحران آوارگان به ویژه تروریسم و جنگ داخلی در کشورهای اصلی شود.

وی مدعی شد رهبران سیاسی فعلی سوریه نمی‌توانند بخشی از راه‌حل بلندمدت این کشور باشند چراکه ما برای برقراری صلح تنها با دوستان نباید گفت‌وگو کنیم.

این مقام ارشد اتریش همچنین تصریح کرد: درگیری اوکراین- روسیه چالشی برای صلح اروپاست و کشور وی حامی راه‌حل صلح‌آمیز براساس مذاکره است که اجازه دهد اوکراین کشوری آزاد و باثبات بوده و از روابط قدرتمند با اروپا و روسیه بهره ببرند.

از سوی دیگر "چارلز فلاناگان،" وزیر امور خارجه ایرلند نیز اظهار کرد: کشور وی همواره مدافع آسیب‌پذیران است و احساس مسوولیت قدرتمندی برای حمایت از شهرت صلح‌بانان سازمان ملل دارد.

پس از وی جین آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز گفت: سازمان ملل تشکیل نشده تا بشریت را وارد بهشت کند بلکه تشکیل شده تا بشریت را از جهنم نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل دارای اولویت، مساله مهاجران است، گفت: در زمان‌های بحران متاسفانه تمایلات ملی‌گرایانه بروز پیدا می‌کند در حالی که هیچ کشوری به تنهایی قادر به حل بحران آوارگان و مهاجران نیست.

وی با اشاره به اینکه از هر شش سوری یک نفر از این کشور فرار کرده، از جامعه جهانی خواست تا از استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه حمایت کنند و تنها راه‌حل پایان جنگ این کشور را راه‌حل سیاسی دانست.

پس از وی میروسلاو لاجاک، وزیر خارجه جمهوری اسلواکی نیز تاکید کرد: برنامه توسعه پایدار 2030 مربوط به ایجاد یک فلسفه جدید موجودیت در آینده‌ای پایدار است که سنگ بنای جامعیت کامل و اختلاف صفر است.

انتهای پیام

کد N978454

وبگردی