آفتاب

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با لاوروف در نیویورک

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با لاوروف در نیویورک

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از روسیه خواستند تا به جای حمایت از نظام سوریه، به "حمایت از مردم سوریه» بپردازد.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از روسیه خواستند تا به جای حمایت از نظام سوریه، به "حمایت از مردم سوریه» بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خالد العطیه، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌شان که در نیویورک و در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت که وزرای خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از مسکو خواستند تا "به جای طرفداری از نظام سوریه به حمایت از مردم سوریه بپردازد."

وی افزود: روسیه از احترام بسیاری در جهان عرب برخوردار است و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در جریان این نشست بر همکاری با روسیه جهت پابرجا ماندن این احترام تاکید کردند.

وزیر خارجه قطر عنوان داشت: این نشست در چهارچوب مذاکرات استراتژیک میان شورای همکاری خلیج فارس با روسیه صورت گرفته است و این کشورها به روسیه نسبت به کشیده شدن به دنبال نظام سوریه هشدار دادند.

نشست میان وزرای خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با لاوروف با محوریت تحولات در سوریه پس از حضور نظامی روسیه برگزار شد و برخی از وزیران نیز پس از این دیدار به صورت جداگانه دیدارهایی با وزرای خارجه انگلیس و آمریکا داشتند.

در همین حال سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری خود در نیویورک خاطرنشان کرد: در عملیات نظامی در روسیه همان گروه‌های تروریستی هدف قرار می‌گیرند که ائتلاف تحت امر آمریکا آنها را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود که روسیه معتقد است، دیدگاه‌های مشترکی در این خصوص میان مسکو و ائتلاف وجود دارد اما مسکو نمی‌تواند بخشی از ائتلاف بین‌المللی باشد که بدون اعطای اختیار فعالیت می‌کند. روسیه با نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهمی در مورد عملیات نظامی هوایی در سوریه هماهنگی‌هایی را به عمل خواهد آورد.

لاوروف همچنین گفت که نیروی هوایی روسیه با ارتش سوریه برای ضربه زدن به مواضع مخالفان و داعش هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آورند.

وی این مساله را رد کرد که حملات هوایی روسیه مقدمه‌ای برای عملیات زمینی باشد که به نظام سوریه برای بازپس‌گیری برخی از مناطق کمک کند.

انتهای پیام

کد N978386

وبگردی