آفتاب
/مجمع عموی سازمان ملل/

نتانیاهو ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را خواستار شد

نتانیاهو ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را خواستار شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل از همان تریبونی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با استفاده از آن اعلام کرد که دیگر از توافق‌ها با این رژیم تبعیت نخواهد کرد، از این رهبر فلسطینی‌ها خواست تا سریعا مذاکرات صلح بی‌قید و شرط را با صهیونیست‌ها آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه سازمان ملل، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل باوجود آنکه بخش زیادی از این سخنرانی را به مساله ایران اختصاص داد اما از فلسطینی‌ها خواست تا مذاکرات صلح با دولت وی را از سر بگیرند.

وی در چهارمین روز نشست مجمع عمومی گفت: من آماده هستم تا سریعا مذاکرات صلح مستقیم با تشکیلات خودگران فلسطینی را بدون هیچ پیش‌شرطی از سر بگیرم.

وی افزود: متاسفانه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته گفته است که آماده چنین مذاکراتی نیست. من امیدوار هستم که او ذهنیت خود را تغییر دهد.

نتانیاهو در ادامه اظهار کرد: من همچنان متعهد به دورنمای دو کشوری برای مردم دو طرف که طی آن یک کشور فلسطین از حالت نظامی خارج شده و اسرائیل را به رسمیت بشناسد، هستم.

وی افزود: اسرائیل انتظار دارد تشکیلات خودگردان فلسطین به تعهداتش پایبند باشد. فلسطینی‌ها نباید از صلح فاصله بگیرند. محمود عباس من خطاب به تو می‌گویم که می‌دانم این کار آسانی نیست.

نتانیاهو در ادامه تاکید کرد: من می‌دانم این کار سختی است اما ما این دین را به مردم خود داریم که به تلاش ادامه دهیم. زیرا ما در کنار یکدیگر اگر واقعاً مذاکرات کنیم و حرف زدن درباره مذاکره را متوقف کنیم و اگر واقعاً بنشینیم و برای حل درگیری میان ما تلاش کنیم و یکدیگر را به رسمیت شناخته و فلسطینی به وجود آوریم که در کنار یک کشور یهودی در صلح زندگی کند می‌توانیم برای مردم خودمان کارهای قابل توجهی انجام دهیم.

وی در سخنرانی امسال خود توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران را محکوم کرد و اتهاماتی بی پایه و اساس را در این راستا مطرح کرد.

نتانیاهو گفت: اسرائیل به هیچ نیرویی در جهان اجازه نخواهد داد آینده‌اش را تهدید کند.

وی همچنین با لحنی تهدیدآمیز خطاب به دیگر کشورهای جهان گفت: پیام من به همه کشورهایی که در اینجا نماینده دارند این است: هر قطعنامه‌ای که شما در این ساختمان تصویب کنید و هر تصمیمی که شما در پایتخت‌هایتان بگیرد، اسرائیل هر کاری که باید انجام دهد را برای دفاع از خود و مردم آن انجام خواهد داد.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با نتانیاهو در روز پنجشنبه دیدار کرد و دو طرف به بحث درباره وضعیت منطقه‌ای از جمله خطرات تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز پرداختند.

سخنگوی بان کی مون پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل در این دیدار بر تنش‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی تاکید کرده و خواهان اقدامات دو طرف برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین بر خطراتی که اقدامات خشونت‌آمیز و تحریک‌آمیز برای غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد.

سخنگوی بان کی مون در پایان گفت: وی همچنین از اسرائیل مجدداً خواست تا همه فعالیت‌های شهرک‌سازی و تخریب بنا را متوقف کرده و به فلسطینی‌ها اجازه دسترسی به یک سیستم برنامه‌ریزی عادلانه را دهد.

انتهای پیام

کد N978362

وبگردی