آفتاب

حجاج به هشدارهای بهداشتی توجه کنند

حجاج به هشدارهای بهداشتی توجه کنند

‌رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اینکه همه حجاج قبل از ورود، مورد معاینه در رابطه با بیماری کرونا قرار می‌گیرند، گفت: با همه این تفاسیر حجاج و اطرافیان‌شان به هشدارهای داده شده توجه داشته باشند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه زنجان، علیرضا بیگلری ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بیماری کرونا بیماری ویروسی و قابل سرایت است که موجب بیماری مهلک مرس می‌شود و در این شرایط احتمال وجود دارد که حجاج آلوده به این بیماری شوند، لذا تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده و امیدواریم هیچ موردی در این رابطه گزارش نشود.

‌وی تصریح ‌کرد: از مردم و خانواده حجاج درخواست داریم نکات بهداشتی که از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود را با دقت رعایت کنند و در صورت مشاهده علائمی همچون تب، اسهال، تنگی نفس و سرفه موارد را به مرکز عملیات بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) زنجان گزارش دهند تا بلافاصله نیروها وارد عمل شوند.

‌این مسئول با هشدار به اینکه مردم بعد از بازگشت حجاج سعی کنند تا دو هفته از دید و بازدید حاجیان خودداری کنند، گفت: در صورت دید و بازدید نیز از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و تا 10 دقیقه محل را ترک کنند که با رعایت همین هشدارها می‌توان این بیماری را کنترل کرد و جای هیچ‌گونه نگرانی برای مردم در این شرایط نخواهد بود.

وی به خانواده حاجیان نیز توصیه کرد که به‌طور مرتب دست‌های خود را با آب و مایع دستشویی شسته و حاجیان نیز از ماسک‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده استفاده کنند، زیرا مسائل پیش آمده در مکه شرایط را سخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد مراکز تجمیع دندانپزشکی در زنجان، اظهار کرد: ایجاد این مراکز در شهر زنجان تجربه‌ای موفق بود که موجب شد این مراکز را در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره نیز راه‌اندازی کنیم تا خدمات قابل قبول‌تری به مردمی که امکان استفاده از خدمات مطب‌های خصوصی را ندارند، ارائه دهیم.

بیگلری در ادامه با بیان اینکه پروژه بیمارستان شفیعیه علی‌رغم جوسازی‌ها در فاز عملیاتی قرار دارد، خاطرنشان ‌کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی در جهت گسترش خدمات سرپایی اقدام به تخریب و آماده‌سازی این محل به‌عنوان کلینیک‌ویژه کرده است که این مرکز دارای 17 کلینیک، 60 مطب در زمینی به مساحت 3700 مترمربع خواهد بود تا دسترسی به خدمات برای عموم مردم فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به کمبود شدید تخت بیمارستانی در استان، گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این رابطه انجام شده است تا بتوانیم تا حد قابل توجهی این کمبود را برطرف کنیم و در این شرایط خدمات بهتری به شهروندان می‌توان ارائه داد. بازسازی بیمارستان خدابنده یکی از اقداماتی است که در این راستا انجام شد که موجب ارتقا رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان شده است.

این مسئول به میزان تجهیزات تحویل گرفته شده برای بخش درمانی استان اشاره کرد و افزود: در سال 93 بیش از 120 میلیارد ریال تجهیزات تحویل گرفته شده و در حال حاضر 40 میلیارد ریال نیز در حال خرید تجهیزات هستیم و تا پایان سال آینده به ارزش 280 میلیارد ریال تجهیزات وارد استان خواهد شد.

وی به عملکرد این دانشگاه در حوزه پژوهش و تحقیقات نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دانشگاه‌هایی به‌شمار می‌آییم که در این حوزه خوب فعالیت کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم؛ به‌طوری ‌که توانسته‌ایم اتاق تمیزی برای تولید دارو ایجاد کنیم که این مهم می‌تواند در زمینه تولید دارو اقدامی بزرگ باشد.

وی به تولد اولین نوزادی که در مرکز ناباروری زنجان متولد خواهد شد اشاره کرد و گفت: امیدواریم این نوزاد علی‌رغم سختی‌های فراوانی که با آن مواجه بودیم تا چند هفته آینده به سلامت به‌ دنیا بیاید.

بیگلری به بازپرداخت مطالبات دانشگاه از سوی بیمه‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیمه‌ها در حال پرداخت بدهی خود به این دانشگاه هستند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N977995

وبگردی