آفتاب
یکی از اساتید حوزه علمیه قم:

تقویت مسایل روحی و معنوی بیماران، در روند درمان بسیار موثر است

تقویت مسایل روحی و معنوی بیماران، در روند درمان بسیار موثر است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم، گفت: تقویت مسایل روحی و معنوی در بین مردم در روند درمان بسیار موثر است و افراد بسیاری وجود داشته اند که با تقویت معنوی بر بیماری خود غلبه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت الله محمدعلی گرامی در دیدار صحراییان رییس هئیت مدیره انجمن ام اس کشور گفت: فعالان این عرصه، از بهترین مردم هستند زیرا گروهی هستند که بیشترین نفع را به مردم می رسانند.

وی افزود: بیماری ام اس بسیار خطرناک است و مردم زیادی را درگیر خود کرده است؛ متاسفانه این بیماری در بین جوانان هم شایع است که بسیار باعث تاسف است زیرا نیروی فعال کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: باید از سوی رسانه‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کنند و توکل و توسل به خداوند و اهل بیت(ع) مشکلات بسیاری را درمان کرده است و این مطالب را باید برای مردم بیان شود.

گرامی خاطرنشان کرد: جنبه های احساسی انسان جنبه بسیار قوی است که با توکل و توسل ایمن سازی می شود و همیشه به بیماران سفارش می کنیم که به جلسات مذهبی بروند و در این جلسات شرکت کنند و پای سخنان علما بنشینند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) در تنگناهای بسیار حساس به داد ما رسیده اند و باعث شده است که امروز بسیاری بیش از اینکه از داروها نتیجه بگیرند از همین توسلات نتیجه گرفته اند.

وی بیان کرد: امروزه در عرصه دانش روانشناسی نیز تایید شده است که بسیاری از بیماری ها از همین طریق درمان می شود؛ بسیاری از علمای ما بیماری هایی چون سرطان را با همین تبسم و تسلطی که بر جسم و روح خود داشتند درمان کردند.

وی گفت: کسانی که اعمالشان بهتر است در دنیای آخرت زندگی بسیار خوبی خواهند داشت و مومنان در برزخ زندگی خوبی دارند و به همین دلیل است که علمای ما این همه آرامش داشتند و از مرگ نمی ترسیدند.

گرامی خاطرنشان کرد: اگر بدانیم که مرگ و معاد چیست قطعا هیچ وقت تسلیم چنین بیماری هایی نمی شویم .

انتهای پیام

کد N977955

وبگردی