آفتاب
امام جمعه موقت تهران :

مدعیان حقوق بشر در سازمان ملل و شورای امنیت چه می‌کنند

مدعیان حقوق بشر در سازمان ملل و شورای امنیت چه می‌کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: جامعه دانشگاهی باید به حال بشریت گریه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، آیت الله کاظم صدیقی در اجتماع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به فاجعه منا که در مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از ابعاد فاجعه منا به سادگی نمی‌توان عبور کرد.

وی با اشاره به تحلیل آیت الله حائری شیرازی مبنی بر اینکه آل سعود کشتن حاجیان را مدیریت کرده است، افزود: این تحلیل جای تامل دارد، چرا مامورانی که وظیفه‌شان حفظ جان حاجیان بوده است باید با بی‌توجهی به حال آنان از کنارشان عبور کنند تا آنها جان بدهند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی باید به حال بشریت گریه کند، افزود: بشریت در کدام پیچ خطرناک گیر کرده است، هیچ جاهلیتی بدتر از سلطه آمریکا و انگلیس نیست.

صدیقی یادآور شد: این جنایت مربوط به عربستان نیست، این جنایت انگلیس و آمریکاست که حرم امن الهی را به کشتارگاه تبدیل کردند و در این مکان مقدس میهمان‌کشی به راه انداختند.

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در سازمان ملل و شورای امنیت چه می‌کنند، تصریح کرد: نفرین بر آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و شورای امنیت، حالا عواطف جوشان شما اساتید و دانشجویان جای خودش را پیدا کرده و باید به پا خیزید و به داد بشریت برسید.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ما مسلمانیم و عزت ما با قدرت ما گره خورده است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در جمع ارتشیان هشدار دادند که اگر عربستان حرکت‌های موذیانه خود را ادامه بدهد عکس‌العمل سخت‌ و خشنی از ایران خواهد دید.

در پایان دانشجویان با قرائت بیانیه و سر دادن شعارهایی همچون "مرگ بر آل سعود خائن"، "آل سعود مرگت باد...مرگت باد"، "حجاج بی‌پناه بیت خدا احرامشان کفن شد در منا" انزجار خود را از حکومت آل سعود اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N977913

وبگردی