آفتاب

تقدیر از عوامل برگزیده هنرهای تصویری چهارمین جشنواره تولیدات استانی

تقدیر از عوامل برگزیده هنرهای تصویری چهارمین جشنواره تولیدات استانی

تعدادی از عوامل آثار برگزیده کمیته هنرهای تصویری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری و رئیس سازمان سینمایی سوره در نشست تخصصی هنرهای تصویری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات استانی حوزه هنری اظهار کرد: ما برای تعریف هنر، هنرمند و محصولات هنری یک تعبیر داریم. هنر یک بُعد فردی دارد که ودیعه الهی است و اکتسابی و آموزشی نیست. این بُعد را خداوند در نهاد انسان قرار می‌دهد. یک بُعد اجتماعی هم وجود دارد که مربوط به تولیداتی است که هنرمندان انجام می‌دهند و برای آن‌ها از اجتماع تأثیر می‌گیرند و به محصول می‌رسند. فرق یک هنرمند و غیرهنرمند مانند فرق درختی است که میوه می‌دهد و درختی که بار ندارد.

او افزود: کار هنری در جامعه ما باید کاری باشد که سموم جامعه را بگیرد و به جای آن امید و همدلی بیاورد. اگر کار و اثری تولید کنیم که این ویژگی را نداشته باشد حرف از درد مردم زده‌ایم اما به درمان توجه نکرده‌ایم. متأسفانه ما فیلم‌هایی داریم که از دردهای مردم سوءاستفاده می‌کنند و در ظاهر می‌خواهند یک مشکل اجتماعی را بیان کنند اما در باطن به دنبال پول درآوردن هستند. توقع و وظیفه ما ساخت فیلم‌هایی است که در گفتمان درمان جامعه قرار می‌گیرند و هنر درمان هستند. بهترین مکان برای خلق این آثار خانواده و سبک زندگی مناسب است.

حمزه‌زاده همچنین بیان کرد: امیدوارم سینمای حوزه هنری از این ویژگی برخوردار باشد و آثاری مبتنی بر امید، درمان و پیام‌های خوب تولید کند. در جامعه فعلی بشری هر جا که خدمت و محصولی با جنبه درمانی و باز کردن گرهی از مشکلات مردم تولید شده به طور طبیعی مخاطب خود را پیدا کرده است. بنابراین هنرمندانی که دنبال جذب مخاطب هستند باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه نشست حسنی نماینده کمیته داوران هنرهای تصویری با ارائه گزارشی از آثار رسیده به جشنواره گفت: کارها از دو جهت کمی و کیفی قابل توجه بودند. با اینکه خودِ من حوزه‌ای هستم اما رسیدن این تعداد اثر برایم جالب بود. بسیاری از آن‌ها از نظر کیفی قابل دفاع بودند. ما این آثار را با پارامترهایی چون موضوع، تکنیک، ساختار و ایده ارزیابی کردیم و در نهایت هیأت داوران آثار منتخب را برگزیدند.

او افزود: در بخش مستند، آثار خوب و قابل اعتنایی دیدیم. در بخش فیلم‌های بلند هم انتظارها به خوبی پاسخ داده شد اما در بخش کلیپ توقع‌مان بیشتر بود.

در ادامه این نشست از تعدادی از عوامل فیلم‌های برگزیده به شرح زیر تقدیر شد.

در بخش پویانمایی:

سعید شاهوردی کارگردان «مجموعه داستان‌های قرآنی» از حوزه هنری لرستان

امیر طوسی و محمدحسین ملکیان برای «سلطان و وزیر» از حوزه هنری سمنان

سعید ملتجی و کیوان صابری برای «تیمچه بازار» از حوزه هنری خراسان رضوی

بخش مستند:

مسعود آرانی تصویربردار مستند «راز ماندگاری» از حوزه هنری استان اصفهان

بخش فیلم داستانی کوتاه:

محمد فکور تصویربردار فیلم «باد چیزی خواهد گفت» از حوزه هنری آذربایجان‌غربی

بخش فیلم داستانی بلند:

علی محمودیان بازیگر فیلم «بدرود آنالوگ» از حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از هفتم تا نهم مهرماه در استان اصفهان برپاست.

انتهای پیام

کد N977783

وبگردی