آفتاب
واکنش لاوروف به شایعات در مورد حملات هوایی:

هدف حملات هوایی ما در سوریه داعش است

هدف حملات هوایی ما در سوریه داعش است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مورد شایعات کشورهای غربی پیرامون حملات هوایی مسکو در سوریه مبنی هدف قرار ندادن گروهک تروریستی داعش واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، لاوروف در اظهاراتی که پس از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرد، گفت: شایعاتی مبنی بر اینکه هدف حملات هوایی روسیه گروهک داعش نبوده، بی اساس است.

وزیر امور خارجه روسیه در نشت خبری که امروز پنجشنبه در نیویورک برگزار شد، افزود: کانال ارتباطی میان نظامیان آمریکایی و روسی در مورد حملات هوایی در سوریه برقرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: جنگنده های روسیه تنها مواضع گروهک داعش و دیگر گروه های ترورستی را در سوریه هدف قرار می دهد.

لاوروف به خبرنگاران تصریح کرد: همه مسائل مربوط به حملات هوایی، توسط وزارت دفاع روسیه اعلام شده است، از این رو من از شما می خواهم که به اظهارات پنتاگون در این مورد اهمیت ندهید.

وی یادآور شد: از جانب برخی شرکای آمریکایی این نگرانی وجود دارد که اهداف مورد نظر در سوریه بمباران نشود ولی ما این موضوع را به صورت کامل و صریح توضیح داده ایم.

این مقام روسی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت از اقدامات روسیه استقبال می کنند، گفت: اهداف از پیش تعیین شده ای برای برخورد با جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش وجود ندارد.

لاوروف با اشاره به اینکه تغییراتی در مواضع آمریکا در مورد کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ایجاد شده است، گفت: خروج اسد از عرصه سیاسی در چنین شرایطی مسئله ای غیر واقعی است.

لاوروف عنوان کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهدیدهای احتمالی که ممکن است مسکو با آن مواجه شود، اشاره کرده است. تهدید اساسی بازگشت هزاران تروریست از کشورهای اتحاد جماهیر شوری سابق و روسیه و مبادرت به اقدامات تروریستی در خاک روسیه است، این تهدیدی اساسی است که ما نسبت به آن باید هوشیار باشیم.

 وزیر خارجه روسیه با تاکید بر جمع شدن تمام طرف های سوری بر سر میز مذاکرات، یادآور شد: مسکو می خواهد سوریه کشوری امن برای تمام گروه های این کشور باشد.

وی دیدار و گفتگو با جان کری را فرصتی مناسب برای ایجاد رویکردی جدید در سوریه و منطقه دانست و افزود: تماس با وزیر خارجه آمریکا ادامه خواهد داشت و طرفین از گفتگو و تماس استقبال می کنند.

کد N977733

وبگردی