آفتاب
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

اقداماتی که در حوزه جامعه‌پذیری جوانان و نوجوانان انجام شده، کافی نیست

اقداماتی که در حوزه جامعه‌پذیری جوانان و نوجوانان انجام شده، کافی نیست

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از وقوع جرم هدف دستگاه قضایی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‎الاسلام ابراهیم حمیدی در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان، ضمن ابراز تاسف از وقوع فاجعه منا، اظهار کرد: حفظ و صیانت از کیان خانواده وظیفه تمامی نهادها و سازمان‎های متولی است. باید پذیرفت که متاسفانه با کاهش سن ارتکاب جرایم و آسیب‎های اجتماعی، ما شاهد بروز بسیاری از مسائل در آینده خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: باید نهادهایی همچون آموزش و پرورش و خانواده در کنترل کودکان و نوجوانان ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته و فرآیند پیشگیری‎های رشدمدار را با کمک سازمان‎هایی همچون صدا و سیما و همچنین مساجد محقق سازند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به حجم پرونده‎های واصله به مراجع قضایی باید پذیرفت اقداماتی که تاکنون در حوزه جامعه‌پذیری جوانان و نوجوانان صورت پذیرفته لازم، اما ناکافی است.

وی خاطرنشان کرد: با بروز فناوری‏‎های نوین هر چند سبک زندگی توام با رفاه بیشتری شده، اما به تبع آن بسیاری از آسیب‎ها و جرایم نوظهور خصوصاً در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات بروز و ظهور یافته و ما شاهد انتشار بسیاری از بد اخلاقی‎های اجتماعی در میان دانش آموزان و دانشجویان هستیم.

انتهای پیام

کد N977516

وبگردی