آفتاب

خشم نتانیاهو از سخنرانی محمود عباس در سازمان ملل

خشم نتانیاهو از سخنرانی محمود عباس در سازمان ملل

بنیامین نتانیاهو در واکنش به سخنرانی محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد صحبتهای رئیس تشکیلات خودگردان مشوق نابودی در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل گفت سخنان ابومازن دروغ بوده و موجب تحریک و ویرانی در خاورمیانه خواهد شد.

محمود عباس در سخنرانی روز چهارشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به نقض توافقنامه ۱۹۹۴ اسلو و نادیده گرفتن آن متهم کرد و گفت: تا زمانی که اسرائیل از انجام توافقنامه هایی که با ما امضا کرده، طفره برود و تا زمانی که ساخت و سازها در شهرک ها را متوقف نکند و زندانیان فلسطینی را آزاد نکند، چاره ای جز تأکید بر اینکه که ما نیز به این تعهدات عمل نخواهیم کرد، برای ما باقی نمی گذارد.

وی اسرائیل را به نقض قوانین صلح و حمله به مسجدالاقصی متهم کرد که مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس مسلمانان می شود. این در حالی است که به دلیل کارشکنی ها و برخورد خشونت آمیز صهیونیست ها با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، درگیری بین مردم فلسطین و نظامیان اسرائیلی در هفته های اخیر به اوج خود رسیده است.

بر این اساس در حالی که صهیونیستها مانع ورود فلسطینی ها به مسجدالاقصی می شوند، یهودیان آزادانه وارد این مکان مقدس می شوند و در منطقه مخصوص خود مراسمشان را انجام می دهند.

عباس در سخنرانی خود همچنین اسرائیل را به نقض معاهده های قبلی متهم کرد. در واکنش به این سخنان، نتانیاهو از محمود عباس خواست تا در مذاکرات مستقیم مشکلات موجود را حل کنند. گفتنی است ادامه سیاست های اشغالگرایانه و شهرک سازی صهیونیست ها مذاکرات انجام گرفته تا کنون را با شکست مواجه کرده است.

کد N977313

وبگردی