آفتاب
در دیدار وزیر امور خارجه لوکزامبورگ

ظریف ایفای نقش فعال‌تر اروپا در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا را خواستار شد

ظریف ایفای نقش فعال‌تر اروپا در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا را خواستار شد

وزیران امور خارجه ایران و لوکزامبورگ صبح چهارشنبه 8 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار دو طرف ضمن رایزنی درباره مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی، در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه پس از لغو تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

جین آسلبورن در این دیدار با تأکید بر روابط سنتی و خوب دو کشور و انجام آمادگی‌های لازم برای لغو تحریم‌های اروپایی و گسترش بیش‌تر روابط دو کشور به اهمیت سخنرانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم داعش اشاره کرد و گفت که لوکزامبورک و اتحادیه اروپایی تلاش می‌کنند به وضعیت وخیم انسانی در کشورهای منطقه کمک کنند و در این زمینه مساعدت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این ملاقات دکتر ظریف، وزیر خارجه لوکزامبورگ را در جریان حادثه مکه و تلفات انسانی به‌ویژه هم‌وطنان ایرانی قرار داد و خواستار ایفای نقش فعال‌تر اتحادیه اروپایی در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا شد.

در ادامه این دیدار دو طرف هم‌چنین در مورد بحران‌های منطقه‌یی به‌ویژه سوریه و یمن و جنبه‌های بشردوستانه این بحران‌ها و مراحل اجرای برجام بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

کد N977259

وبگردی