آفتاب
وزیر امور خارجه فرانسه:

فرانسه به مخالفان میانه رو در سوریه حمله نخواهد کرد

فرانسه به مخالفان میانه رو در سوریه حمله نخواهد کرد

«لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه با تکرار مواضع مداخله جویانه کشورش در امور داخلی سوریه گفت که پاریس به مخالفان میانه رو در سوریه حمله نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه با تکرار مواضع خصمانه خود در قبال دولت قانونی سوریه مدعی شد که ادامه سیاست زمین سوخته دولت سوریه باعث شده است تا اختلاف و شکاف میان این دولت و مردم بیشتر شود.

فابیوس که در جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای امنیت با عنوان «محافظت از صلح، امنیت بین الملل، حل وفصل درگیری در خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه با تهدید تروریسم» صحبت می کرد بدون اشاره به حمایت های این کشور از تروریست های داعش گفت: حملات هوایی در سوریه باید تنها به گروه های تروریستی معطوف باشد نه نیروهای مخالف دولت سوریه.

وی ادامه داد: فرانسه به مخالفان میانه رو در سوریه حمله نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی که به منظور بررسی پیش نویس قطعنامه جدید روسیه با محوریت مبارزه با تروریسم در شورای امنیت سازمان ملل در حال برگزاری است با تکرار مواضع مداخله جویانه کشورش در امور داخلی سوریه، وعده داد که پاریس با دولت «بشار اسد» مبارزه خواهد کرد.

در این راستا، وزیر امور خارجه چین نیز در این نشست، تنها راهکار حل بحران کنونی در سوریه را روش های سیاسی دانست و از کشورهای همسایه این کشور خواست تا در این روند مشارکت داشته باشند.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در ادامه تصریح کرده بود که کشورهای حوزه خاورمیانه خود باید برای سرنوشتشان تصمیم گیری کنند.

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در همین نشست اعلام کرد که همچنان برای همکاری های دیپلماتیک در خصوص هماهنگی برای حملات هوایی در راستای مبارزه با تروریست های داعش در سوریه باز است و این کشور آماده است تا به این همکاری ادامه دهد.

لاوروف در ادامه افزود: آنچه ما از حملات هوایی به تروریست ها در سوریه قصد داریم به آن برسیم، تغییری در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا محسوب نمی شود.

پیشتر «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی قبل در این باره اعلام کرد: در جلسه امروز شورای امنینت سازمان ملل متحد، پیش نویس قطعنامه جدیدی را با محوریت مبارزه با تروریسم به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است جلسه وزارتی شورای امنیت با عنوان «محافظت از صلح، امنیت بین الملل، حل وفصل درگیری در خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه با تهدید تروریسم» در حال حاضر به ریاست روسیه در شورای امنیت در حال برگزاری است.

کد N977251

وبگردی