آفتاب

پیام تسلیت سفیر سوریه در ایران به مناسبت فاجعه منا

پیام تسلیت سفیر سوریه در ایران به مناسبت فاجعه منا

«دکتر عدنان حسن محمود» سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران پیام تسلیت «بشار اسد» رئیس جمهور کشورش به مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ایران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت سوریه در ایران با انتشار بیانیه ای اظهارات مطبوعاتی «دکتر عدنان حسن محمود» سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران را منتشر کرد.

دکتر عدنان حسن محمود تأکید کرد که مسولیت کامل فاجعه دردناک منا که منجر به شهادت، مجروح شدن و ناپدید شدن صدها تن از حجاج بیت الله الحرام از ایران و کشورهای اسلامی گردید، متوجه رژیم آل سعود می باشد.

وی توضیح داد که رژیم آل سعود در این حادثه غم بار تمامی موازین بین المللی، ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی را نادیده گرفته است و تا کنون سیاست وقت کشی و وارونه نمودن حقیقت ها و واقعیت ها را در پیش گرفته است.

وی در اظهارات امروز خود در این باره گفت که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پیام تسلیتی را در خصوص این فاجعه جانگداز به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی ایران ارسال نمود.

در بخشی از متن این پیام آمده است: نمی توان این فاجعه را در حق حجاج امت اسلامی از جمله برادران حجاج ایرانی و دیگر حجاج کشورهای اسلامی از اقدامات رژیم آل سعود در یمن، سوریه، عراق و حمایت آنان از گروه های تکفیری-تروریستی در سوریه به منظور کشتار مردم این کشور و ریختن خون آنان و بمباران زنان و کودکان مردم یمن با هواپیماهای خود و انجام شنیع ترین قتل عام ها در این راستا و نقض تمامی موازین انسانی و اخلاقی جدا دانست.

دکتر عدنان حسن محمود صمیمانه ترین مراتب همدردی و تسلیت صادقانه خود را به خانواده های حجاج شهید و مجروحین و مفقودین برادران ایرانی به رهبری، دولت و مردم برادر ایران ابراز داشته و بر همبسگی رهبری و مردم سوریه با کشور برادر ایران در این حادثه دردناک، تأکید نمود.

کد N977244

وبگردی