آفتاب

کشته شدن 2 سرباز ترکیه به دنبال انفجاری در جنوب این کشور

کشته شدن 2 سرباز ترکیه به دنبال انفجاری در جنوب این کشور

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال انفجاری که از سوی شبه‌نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرق این کشور صورت گرفت، دو تن از سربازان ترک کشته شده و دو سرباز دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بمبی که از سوی شورشیان پ‌ک‌ک علیه یک خودرو زرهی ارتش این کشور در منطقه پل توهی در شهر سمدینلی در استان هکاری کار گذاشته شده بود، بعدازظهر روز سه‌شنبه منفجر شد.

روز سه‌شنبه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: ارتش این کشور در یک عملیات فرامرزی واقع در شمال عراق که شبانه انجام شد، بیش از 30 شبه‌نظامی پ‌ک‌ک را کشته است.

اردوغان متعهد شد که عملیات‌های نظامی متوقف نخواهند شد و ادامه پیدا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ارتش ترکیه از ماه ژوئیه تاکنون در عملیات‌های داخلی و فرامرزی بیش از دو هزار شبه‌نظامی پ‌ک‌ک را کشته است. بعدازظهر دوشنبه نیز دو افسر پلیس ترکیه در یک حمله مسلحانه در شهر سیهان در استان آدانا در جنوب این کشور کشته شدند.

از سوی دیگر پنجشنبه و جمعه گذشته نیز دو سرباز ترکیه و 34 شبه‌نظامی پ‌ک‌ک نیز در درگیری‌ها در استان شرناک در شرق ترکیه کشته شدند.

انتهای پیام

کد N976948

وبگردی