آفتاب

اظهارات تازه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تهدید پیونگ یانگ را در پی داشت

اظهارات تازه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تهدید پیونگ یانگ را در پی داشت

به دنبال اظهارات رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درباره برنامه تسلیحات اتمی و سوابق حقوق بشر کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ تهدید کرد، دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره را لغو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لغو دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره در 26-20 اکتبر (28 مهر تا چهارم آبان) مسلماً توافق‌نامه دو کره در اوت سال جاری میلادی برای کاهش تنش‌ها را زیرپا می‌گذارد.

این توافقنامه با هدف کاهش تنش‌هایی که این دو کشور را به آستانه درگیری‌های مسلحانه رسانده بود، امضا شد.

سخنگوی کمیته اتحاد مجدد صلح‌آمیز کره در کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت: اظهارات پارک گئون های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی بدون‌شک فاقد هرگونه دلیل و منطقی است و ثابت می‌کند که او تصمیم خود را برای رویارویی گرفته است.

این سخنگو افزود: براساس اظهارات مسخره مقامات کره‌جنوبی نه‌تنها روابط دو کره بلکه دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ دو کره نیز به طور جدی لطمه خواهد دید.

در همین حال وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت، تهدید پیونگ‌یانگ برای لغو این رویداد باعث تاسف است و به کره‌شمالی درخصوص بهانه‌های سیاسی برای پایمال کردن تعهدات انسانی هشدار داد.

رییس‌جمهوری کره‌جنوبی در سخنرانی نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ادامه برنامه اتمی کره‌شمالی تهدیدی جهانی است و جامعه بین‌الملل باید به تلاش‌ها برای سوق دادن پیونگ‌یانگ به مسیری متفاوت بپیوندد.

وی همچنین با استناد به گزارش «کمیسیون تحقیق سازمان ملل» مبنی بر اینکه نقض حقوق بشر در کره‌شمالی با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست، از پیونگ‌یانگ خواست سوابق حقوق بشری‌اش را بهبود بخشد.

انتهای پیام

کد N976908

وبگردی