آفتاب
لاهوتی:

روحانی پیام اعتراض ملت ایران به ریاض را توأم با پیام صلح و دوستی به گوش جهانیان رساند

روحانی پیام اعتراض ملت ایران به ریاض را توأم با پیام صلح و دوستی به گوش جهانیان رساند

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در عین حالی که اعتراض به حادثه منا و مقصر دانستن دولت عربستان بود، حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی را قاطعانه محکوم کرد و در عین حال پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران توأم با پیام دلخوری نسبت به عملکرد گذشته آمریکا و هم‌پیمانانش را به زیبایی بیان کرد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس جمهور در سخنرانی‌اش تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حاضر است در صورت صداقت طرف‌های غربی فصل جدیدی از همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با کشورهای جهان را رقم بزند. بر اساس اظهارات دکتر روحانی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان محور ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در منطقه و هدایت فضای التهاب و تنش به سمت فضای آرامش نقش موثر ایفا کند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه اداره خانه خدا باید با اجماع مسلمانان انجام شود، گفت: نمی‌شود حکومتی آنقدر مغرور باشد که حدود 5 هزار نفر به دلیل بی‌تدبیری حاکمان این کشور جان خود را از دست بدهند ولی حاکمان این کشور حاضر به عذرخواهی نباشد.

وی تأکید کرد: باید اجماع بین‌المللی با حضور همه کشورهای مسلمان تشکیل شود تا ضمن مجبور کردن دولت مستبد عربستان به عذرخواهی از مسلمانان از تکرار چنین فاجعه‌ای در سال های آینده جلوگیری شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خواستار ایفای نقش موثر سازمان کنفرانس اسلامی و تدبیر مناسب برای یافتن دلایل فاجعه منا شد.

انتهای پیام

کد N976901

وبگردی